TOP

Spot, scan & shop: vijf innovatieve concepten

Er komen steeds meer handige, innovatie tools voor de consument om direct favoriete items te vinden en kopen. Textilia zet vijf nieuwe shopconcepten op een rij.

Spot & Shop
Deze website helpt consumenten om kleding te vinden die bijvoorbeeld door een celebrity gedragen is. Het werkt als volgt: Je maakt een foto van het kledingstuk waar je naar op zoek bent. Deze kun je uploaden via Spot & Shop. Andere bezoekers van de site helpen jou mee het product te vinden en waar je het kan kopen.
www.spotnshop.nl

Style-Eyes
Deze Britse app lijkt op Spot & Shop. De consument kan hiermee zijn favoriete fashion item vinden. Zie je een leuke outfit, maak een foto en Style-Eyes zoekt in diverse retailsites en probeert de beste match te vinden. Je kan meteen tot koop overgaan.
http://www.style-eyes.eu

PowaTag
Een PowaTag is een code die gescand kan worden op bijvoorbeeld posters en verpakkingen, maar ook via radio-, video- en tv-reclame. De gebruiker scant de tags met een smartphone. Daarbij komt hij in een dynamische mobiele omgeving terecht, waar hij het product kan aankopen. Afrekenen kan vervolgens via een zogenaamde psp, een bedrijf dat online betaaloplossingen aanbiedt. PowaTag zorgt er dus voor dat een consument onmiddellijk kan gaan shoppen bij het zien of horen van een advertentie.
www.powatag.com

ASAP54
ASAP54 werkt hetzelfde als Shazam, de app die muziek herkent die je op dat moment hoort. Via visuele herkenningstechnologie kun je een voorbijganger die een leuke jurk draagt scannen. De app identificeert de jurk en je weet meteen welk merk het is en waar je hem kan kopen.
www.asap54.com

Shoppable Video
Deze video’s maken het mogelijk om tijdens het kijken direct over te gaan op kopen van de producten. In de video’s worden producten gedemonstreerd en directe links naar de verkoopwebsite gegeven. Bij het doorklikken vind je meer informatie over het product en kun je bestellen. Bij sommige shoppable video’s kun je zelfs direct vanaf het ‘videoscherm’ bestellen.