31-jarige modeondernemer dingt mee naar Marie Claire Starters Award
De 31-jarige Anna Winkelmolen uit Amsterdam kon nooit het perfecte paar schoenen vinden. Altijd was er wel iets dat ze wilde veranderen: de hoogte van de hak, de kleur van het leer, etc. Dit moest toch anders kunnen? Uit haar ‘schoenshopfrustratie’ werd het idee voor Anna van Mills geboren: een label voor online customizable vrouwenschoenen.
Concept
De schoenen van Anna van Mills zijn ‘klassiek stijlvol met een stoere touch’. De collectie bestaat uit vier basismodellen, een reeks losse basis elementen en duurzame leersoorten. Hieruit kan de consument een eigen schoen samenstellen. Deze wordt handgemaakt en is van hoge kwaliteit, mét respect voor de omgeving. Alle collectie-opties worden in 3D op de website weergegeven, zodat de consument de toekomstige schoen zo goed mogelijk kan zien.
Marie Claire Starters Award
Anna’s idee werd uit ruim 100 inzendingen uitgekozen en dingt nu – met twee andere finalisten – mee naar de Marie Claire Starters Award. De winnares van de Award wint 5.000 euro startkapitaal om haar bedrijf te realiseren, en talloze andere prijzen, zoals een jaar lang PR-begeleiding. “Ik zie de nominatie voor de Marie Claire Starters Award als een kick off van mijn onderneming. Dit geeft mij de kans om de consument alvast enthousiast te maken voor mijn product alvorens ik daadwerkelijk ga starten. Vergeet me dus vooral niet te steunen in mijn crowdfundingscampagne! Shoes speaks louder than words”, aldus Anna op Marieclaire.nl.
Crowdfunding
De drie finalisten moeten de komende twee maanden zoveel mogelijk geld bij elkaar verzamelen voor hun bedrijf. Dit gaat door middel van crowdfunding. Samen met deze crowdfunding-prestaties en het uiteindelijke oordeel van een jury, zijn ook de stemmen van het publiek doorslaggevend voor de winnares. Stemmen kan hier.
Deze modeondernemers wonnen eerder al de Marie Claire Starters Award.