TOP

Zó bereik je de juiste doelgroep bij het adverteren [interview]

Alleen nog maar relevante consumenten bereiken met jouw advertenties? Ernest Aberson van Rocket Fuel legt uit hoe dat kan.

Op 13 mei vindt in Pakhuis de Zwijger in Amsterdam het event eFashion plaats. Ruim 30 sprekers uit de online modewereld vertellen hier over strategieën, trends en praktijkcases. Ernest Aberson, Country Manager voor de Benelux bij Rocket Fuel, spreekt op eFashion over programmatic advertising.

directinschrijven


Wat is Rocket Fuel?

Aberson: “Rocket Fuel is een technologiebedrijf dat een online advertising-platform aanbiedt dat het gedrag van mensen voorspelt. Aan de hand van Big Data en internetgedrag koopt Rocket Fuel automatisch – real-time – online advertenties in voor haar klanten. Dit heet programmatic advertising.”

Hoe werkt programmatic advertising?

“Rocket Fuel plaatst met een zelflerend algoritme advertenties op internet en op mobiele, video- en sociale kanalen. Dit algoritme analyseert het online gedrag van consumenten aan de hand van o.a. cookies en bepaalt zo of personen de juiste doelgroep zijn voor de campagne. Het algoritme speurt op de exchange (een soort marktplaats voor online advertenties) naar advertenties en koopt hier de relevantie impressies.”

Kun je een praktijkvoorbeeld geven?

“Wanneer ik een advertentiecampagne start voor een nieuwe, hippe schoen, dan kijkt het algoritme naar het internetgedrag van consumenten die deze schoen online hebben gekocht. Ons systeem toont vervolgens de advertenties alleen aan consumenten die hetzelfde online gedrag vertonen als de klant die eerder de schoen kocht. Hierdoor wordt de ‘return on investment’ van de campagne voor deze schoen met behulp van Rocket Fuel’s advertentie systeem een stuk efficiënter.”

Waarom zouden retailers moeten werken met Rocket Fuel?

“Met Rocket Fuel betaal je alleen voor de consumenten die je wilt bereiken, in de meest effectieve online omgeving. De resultaten van de advertentiecampagne zijn real-time (en dus niet alleen pas achteraf) te meten, wat het bijzonder eenvoudig maakt om duidelijke campagnedoelen te stellen en de campagne te perfectioneren terwijl deze nog loopt.”

Wie gebruiken het al?

Rocket Fuel ontwikkelt deze software en runt deze campagnes voor de grootste adverteerders ter wereld. Het bedrijf is nummer 4 van Forbes’ meest veelbelovende bedrijven in 2013 in de VS en is nummer 1 van de Deloitte Fast 500. Het is niet voor niets dat bedrijven als Disney, Volvo, Toyota, diverse telecombedrijven, maar ook C&A, Wallmart, en Neckermann met Rocket Fuel adverteren.”

Waarom moeten retailers naar jouw presentatie op eFashion komen?

“Wij laten zien hoe de technologie werkt, tonen trends in de markt en geven enkele voorbeelden van succesvolle campagnes.”

Wil jij de presentatie ‘Programmatic Advertising en de kracht van 1:1 marketing’ van Ernest Aberson graag bijwonen? Kom dan 13 mei naar eFashion. Boek hier je kaarten.