@jantrendman spot: PROTOTYPE – Trendsafari zomer 2016
Digitaal tijdperk
Samen met het volwassen worden van de generatie ‘digital natives’ breekt er een nieuw democratisch tijdperk aan met betrekking tot het ontwerpen en maken van producten. Nieuwe productiemachines, zoals bijvoorbeeld de 3D-printer, worden aangestuurd door computers die we elke dag gebruiken. Deze digitale fabricage is daarmee voor een groot publiek toegankelijk en zal het productieproces radicaal veranderen. Massaproductie is immers niet langer nodig om producten betaalbaar te maken. Een enkel product kan persoonlijk en op maat worden gemaakt. Zo wordt het prototype gelijk het eindproduct!
Wat betekent dit voor jou?
Trendforecaster Jan Agelink laat in de Textilia Trendsafari voor seizoen zomer 2016 zien wat de innovaties betekenen voor jou als bedrijf, merk, designer of winkel. Hoe gaat de klant om met de nieuwe ontwikkelingen? En natuurlijk heeft Agelink in zijn presentatie veel ruimte voor inspiratie op het gebied van lifestyle, mode en design voor het zomerseizoen 2016, met informatie over materialen, silhouetten en kleuren.
Inspirerende locatie
De Trendsafari vindt dit keer plaats in A-Lab, hét innovatielab van de digitale fabricage in Amsterdam Noord (www.a-lab.nl). Dit voormalige laboratorium van Shell, gelegen tussen het culturele uitgaanscentrum Tolhuistuin en het Eye filmmuseum, is sinds juli 2013 geopend. Het gebouw huisvest multidisciplinaire creatievelingen op het gebied van nieuwe media en technologie.
Meer informatie
Event: Textilia Trendsafari
Datum: 12 januari 2014
Tijd: 10:00 tot 12:30 (inloop vanaf 9:30)
Locatie: A-Lab, Amsterdam-Noord
Entree: €75,- voor abonnees van Textila, Bengels of Schoenvisie; €89,- voor niet-abonnees
Voor info en aanmelden: www.textilia.nl/trendsafari