Hoe gaat het met Noisy may?
Kun je uitleggen waar Noisy may staat tussen de andere labels van Bestseller? Vanessa Lopulisa: “Noisy may is een sublabel van Vero Moda. Bij onze vaste klanten van Vero Moda werd de behoefte aan meer denimgerelateerde producten geconstateerd. Natuurlijk hadden we ook al meerdere jeanslabels binnen Bestseller, maar we zagen ruimte voor een ander label.”
Wat is het grootste verschil met jullie andere jeanslabels? “Noisy may heeft een toegewijd team van fashion fans dat een zoektocht is gestart om hun sterke passie voor denim te combineren met hun liefde voor toonaangevend design. De collecties zijn daardoor uitgesproken en hebben een ‘edgy’ twist.”
“Het denimverhaal gaat bij Noisy may verder dan alleen een spijkerbroek. We maken (skater) skirts, jasjes, jurken en trend items zoals een tuinpak in verschillende denimkwaliteiten. Heel vrouwelijk, maar wel stoer. Ook de stonewashed en destroyed wassingen zijn niet weg te denken uit onze collecties.”
“Maar naast de denims bieden we onze klanten ook high fashion-stijlen. Wel alles met een goede marge en commerciële verkoopprijzen.”
Wie is de doelgroep? “Een trendy en modebewust meisje dat dat veel online inspiratie op doet. Om die groep te bereiken, werken we veel samen met internationale blogs als worldofmike of ohmaygod. Ook Pinterest is een belangrijk communicatiemiddel voor het merk.”
En bij welk type winkel komt het merk het best tot zijn recht? “Bij winkels die voornamelijk denim en young fashion verkopen. Naast merken als Cheap Monday en G-Star, maar ook naast Only en Object.”
Wat zijn jullie doelstellingen voor het komende seizoen? “We willen graag onze verkooppunten in wholesale uitbreiden om te laten zien waar Noisy may voor staat en welke positieve resultaten met dit merk te behalen zijn.”
Aantal collecties: 8 met iedere maand een levering
Retailprijzen: vanaf € 29,95 voor een jeans tot € 149,95 voor een winterjas
Marge: gemiddeld 3.0