TOP

Uw licht communiceert

In uw winkel heeft u de beschikking over een aantal communicatiemiddelen zoals uw bedrijfsnaam, reclameuitingen, uw collectie en natuurlijk uzelf (en het personeel). Maar weet u ook dat uw winkelverlichting communiceert?

Het lichtplan in uw winkel moet afgestemd zijn op de doelgroep die u wilt bereiken!Uw assortiment en het interieur heeft u tenslotte ook afgestemd op deze doelgroep. Allereerst is het belangrijk dat potentile kopers aan de buitenzijde van uw winkel zien dat u geopend bent. Een goed verlichte, toegankelijke entree is daarbij een must, klanten komen op licht af, licht nodigt uit, het is als twee uitgespreide armen die zeggen: ”U bent welkom!”

Maar weet u ook dat het licht mede bepaalt of uw klant zich prettig voelt, snel of juist langzaam loopt en er goed of minder goed uit ziet als zij of hij in uw spiegels kijkt. Belangrijk is dus dat u kiest voor de juiste kleurtemperatuur die afgestemd is op uw product en uw klant. Elke lamp heeft naast de technische kenmerken als fitting en wattage ook een kleurtemperatuur die aangegeven wordt in waarde Kelvin en een Ra waarde die aangeeft welk percentage kleurechtheid wordt gehaald. Over drie weken vertel ik u meer hierover. Graag tot over drie weken.