Dit zijn de opvallendste collabs in street- en activewear van dit moment
Tenue de Nîmes X Red Wing Shoes
Tenue de Nîmes bestaat tien jaar en om dit te vieren presenteert de Amsterdamse jeanswinkel samen met Red Wing Shoes een indigoblauwe versie van de klassieke Moc Toe Boot. “Als er ooit een schoen is gemaakt voor denim, dan is dat wel een boot van Red Wing”, zegt Tenue de Nîmes-eigenaar Menno van Meurs. “Het leer gedraagt zich net als denim en past zich aan aan de vorm van je voet.” En: “deze samenwerking is voortgekomen uit liefde voor elkaars merk en co-creatie.” De 75 exemplaren zijn vanaf vrijdag 23 november verkrijgbaar bij Tenue de Nîmes. En daar blijft het niet bij: in het jubileumjaar brengt de retailer nog negen samenwerkingen uit, onder andere met Vans en Levi’s Vintage Clothing.
Nike X Carhartt WIP
Een andere opvallende collab is die van Nike en Carhartt WIP. De bekende Nike sneakersilhouetten – onder andere Air Force 1 low, Air Force 1 low utility en Air Max 95 – worden gecombineerd met de evenzo bekende materialen van Carhartt WIP, zoals Camo Tiger ripstop, Hamilton Brown & Black en Dearborn Canvas. De modellen zijn vanaf 6 december verkrijgbaar via Carhartt WIP-winkels, online en geselecteerde retailers.
Daily Paper X FGUK Magazine
Het Amsterdamse streetwearlabel Daily Paper begrijpt dat inclusiviteit een belangrijk maatschappelijk thema is. Het merk werkte samen met het Britse FGUK Magazine dat zich ook inzet voor gelijkheid van mensen. Dit levert een boeiende campagne met 30 diverse – Daily Paper-dragende – Londense ‘muzes’ op.