Trendpresentatie voor zomer 2020 | Buro Jantrendman
Thema: The Meaningful Shift
Het centrale thema van deze nieuwe presentatie van Jantrendman is The Meaningful Shift. Een maatschappelijke verschuiving wordt zichtbaar; het gevolg van ruim vijftien jaar (mode)pioniers in duurzaamheid. Een nieuwe mindset, met aandacht voor het milieueffect van mode, bereikt zo langzamerhand ook de mainstream. Deze massale bewustwording zal gaan zorgen voor grootschalige veranderingen in het koopgedrag van de consument. In de presentatie laten we je onder andere zien welke innovators de ‘Meaningful Shift’ voeden.
Klant wantrouwt ‘het bedrijf’ en zoekt naar ‘de mens’
Kopen maakt mensen gelukkig, maar tegelijkertijd worden ze zich steeds meer bewust van de mogelijke negatieve gevolgen van ongebreideld consumeren.*) Ze voelen zich steeds vaker schuldig over hun aankopen en proberen te ‘consuminderen’. Dit biedt merken de kans om hun waarde voor het leven van mensen te vergroten. Tegelijkertijd verliezen consumenten het vertrouwen in bedrijven. Ze zoeken naar persoonlijke verhalen. De menselijke kant van bedrijven en merken wordt dus steeds belangrijker. Wat kun je als merk of organisatie doen met die vertrouwenstransitie?
Bedrijven zijn ook ‘gebruikers’ – wat is hun impact?
Ook bedrijven worden in deze tijd gedwongen om na te denken over hun eigen impact als ‘gebruikers’ van grondstoffen, energie en arbeidskrachten.
Locatie: Academie Artemis Amsterdam, Prinsengracht 400
Datum: 14 januari 2019
Tijd: 10:00-12:30 (deuren open 9:30)
Mail voor tickets naar: mail@jantrendman.com
Voor wie? Voor professionals in fashion, design en lifestyle.
Kosten: € 100,- (exclusief btw, inclusief handout)
*) Bron: Havas Meaningful Brands