Pitti Uomo verlegt de grenzen voor formalwear [25 looks]
“New formal is een identiteit die blijft groeien in de geografie van hedendaagse mannenmode”, zegt Antonio Cristaudo, commercieel directeur bij de beursorganisatie Pitti Immagine op de website van de beurs. “Pitti Uomo heeft deze evolutie vanaf het allereerste begin een boost gegeven door van de ene editie naar de andere een steeds groter aantal Italiaanse en internationale bedrijven in de schijnwerpers te zetten die bijdragen aan het overschrijden van de grenzen van klassiek maatwerk.”
“De catwalkshow van DUST was dé gelegenheid om merken te promoten die met hun collecties de regels voor het ‘elegante kleden’ herschrijven voor de nieuwe generatie”.
De volgende merken waren in de catwalkshow te zien: Ahirain, Altea, Alto Milano, Buttero, Camo, Cellardoor, Corelate, Côte&Ciel, Delirious Eyewear, Doppiaa, Doucal’s, Drumohr, Faliero Sarti, Finamore 1925 Napoli, Fortela, Fpm Fabbrica Pelletterie Milano, Gallo, Harris Wharf London, Hestra, Hevo’, Jacques Solovière Paris, Kired, L.B.M. 1911, Lardini, Mario Portolano, Mismo, Officine Creative, O’keeffe, Oliver Spencer, Pierre Louis Mascia, President’s, Pt Torino, Ræburn, Roberto Collina, Scaglione, Sease, Sunspel, Superduper Hats, Ten C, Tombolini, Traiano, Tricker’s, Xacus.