Bedrijven spelen in op sportieve zomer Nederlanders
Ook deze zomer zijn veel Nederlandse huishoudens dichtbij huis gebleven. Een vakantie naar het buitenland bracht onzekerheden met zich mee. Moet ik al tijdens mijn vakantie naar huis om een verplichte quarantaine te voorkomen? Waar in mijn vakantieland kan ik mij laten testen voor de reis terug naar Nederland? Enzovoorts. Daar komt bij dat Nederland zelf ook tal van fraaie plekken te bieden heeft. Veel mensen zijn dit jaar op de fiets gestapt om de omgeving van een andere kant te kunnen bekijken. Een trend waar bedrijven graag op inspelen. Zij laten bidons bedrukken door een partij als Lavista relatiegeschenken om hun naamsbekendheid te verbeteren.
Alternatief voor bedrukte aanstekers
Voorheen waren het met name de bedrukte pennen en aanstekers die het goed deden bij bedrijven. Met de bedrukte bidons spelen bedrijven in op de trend dat fietsen populairder wordt. Het gaat hierbij zowel om recreatief fietsen, als ook om het wielrennen. Opvallend is dat wielerclubs klagen nauwelijks wat te merken van de groeiende populariteit van wielrennen. Het duidt op het feit dat veel mensen in klein gezelschap of zelfstandig op de racefiets stappen en geen behoefte hebben aan trainingen op de wielerclub. Een bidon komt zowel bij het wielrennen als bij het op recreatieve wijze fietsen van pas.
Leuk cadeau voor relaties en medewerkers
Een bedrukte bidon is een heel leuk cadeau voor zowel relaties, als voor medewerkers van organisaties. In de afgelopen periode hebben mensen veelal vanuit huis moeten werken. Het was voor veel bedrijven een goede reden om hen te bedanken met een klein geschenk voor de zomerperiode. Het ene bedrijf koos voor bedrukte vlaggenlijnen, passend bij de sportzomer. Anderen gingen voor de bedrukte bidon in combinatie met bijvoorbeeld een handdoek en een sporttijdschrift. Door voor een bidon te kiezen werk je niet alleen aan de naamsbekendheid van je bedrijf, maar stimuleer je medewerkers daarnaast om sportief bezig te zijn in de zomer. Zeker nu we steeds meer zitten is het belangrijk om medewerkers te stimuleren voldoende te bewegen.
Gratis fietsroutes online te downloaden
Niet alleen bedrijven spelen in op de groeiende populariteit van fietsen. Ook zijn er steeds meer websites die deze fietsers proberen te trekken. Zij bieden bijvoorbeeld gratis fietsroutes aan, om tegelijkertijd betaalde producten te kunnen promoten. Fietsproducten zijn allerminst goedkoop, waardoor er vaak een behoorlijke marge te verdienen valt door dergelijke websites. De fietsroutes die worden aangeboden zijn vaak gebaseerd op knooppunten. Het fietsen op basis van knooppunten is heel gemakkelijk. Voorheen werd vaak gedacht dat met name ouderen voor deze routes kozen. Tegenwoordig zijn het echter ook de jongeren die steeds vaker op basis van knooppunten fietsen. Mede ook doordat men een boete krijgt als de telefoon gebruikt wordt op de fiets.