Part Two is op weg naar een honderd procent verantwoordelijke collectie
Duurzaamheid is belangrijk, zowel voor Part Two als voor de stijlvolle en moderne vrouw van vandaag. Haast is daarbij wat het Deense merk betreft geboden en dus is de Responsible Journey die Part Two volgt een reis in sneltreinvaart. Dat blijkt wel uit de duidelijke cijfers: In 2019 werd 33 procent van de collectie gemaakt van verantwoorde materialen, in 2020 was dat al 58 procent en in 2022 moet het aantal responsible producten uitkomen op 76 procent. Daarmee zijn de ambities van Part Two nog niet bereikt. Honderd procent is het streven voor 2025. En daar werkt het damesmodemerk heel hard aan.
We Care
Om de snelle verbeteringen te kunnen realiseren, gebruikt Part Two materialen die gegarandeerd duurzaam zijn. Of het nu gaat om katoen, linnen, wol, leer, mohair, dons of polyamide. Door te kiezen voor gerecyclede materialen, de juiste keurmerken of nieuwe alternatieven als Tencel en Lyocell slaagt Part Two erin voor elk product de meest duurzame materialen te vinden.
Een responsible collectie is niet alleen noodzaak voor Part Two, maar is ook een wens van de klant. Door gebruik te maken van een label met de opdruk ‘We Care’, ziet deze meteen dat het een responsible product is. En omdat de technische termen waarschijnlijk wat uitleg behoeven, is voor verkooppunten ook een display beschikbaar waarop wordt uitgelegd wat de eigenschappen zijn van de verschillende materialen.
Autumn Stories
De Responsible Journey van Part Two doet ook de nieuwe herfstcollectie voor 2022 aan. De ‘Autumn Stories’ collectie houdt er rekening mee dat het in onzekere tijden belangrijk is om balans en comfort te vinden in onze kleding voor elke dag en voor elke gelegenheid. Of we nu thuis ontspannen of uit eten gaan, met eigentijds comfort brengt Part Two alles wat nodig is in deze vrouwelijke en tijdloze collectie. De ‘Main’-collectie valt op door een grote variëteit aan kleurbeelden, luxe knitwear en multifunctionele items om te mixen en matchen. De Noord-Europese pasvorm slaat goed aan bij de Nederlandse consument. Daarnaast is er de ‘Essentials’ collectie die bestaat uit de beste styles die in geen garderobe mogen ontbreken. Nieuw is de maatvoering van de collectie, die doorloopt tot en met maat 3XL. Dit maakt deze zomer zijn debuut en krijgt in de herfst zijn vervolg.
Bodewes Fashion
Part Two wordt in Nederland sinds 2016 vertegenwoordigd door Bodewes Fashion. Het familiebedrijf vierde in 2020 het 75-jarig bestaan en verhuisde naar een prachtig nieuw onderkomen in Naarden. Twee feestelijke momenten die het bedrijf graag zou hebben gevierd, maar door corona was dat helaas niet mogelijk. Dat neemt niet weg dat klanten en belangstellenden van harte worden uitgenodigd om onder meer de nieuwe Part Two collectie te komen bekijken in de zeer ruime showroom op een steenworp afstand van de A1.
Info: bodewesfashion.nl, 035-2400207