TOP

Wat is er nieuw bij de herstart van ISPO Munich in november?

Twee jaar zonder de Ispo Munich zijn genoeg! Na de covid-periode keert ISPO Munich terug op 28 t/m 30 november. De sport industrie zal samenkomen in het Munich trade fair center onder het motto "New perspectives on sports". Het middelpunt van de tien – nu bijna volgeboekte hallen – is het Future Lab, waarin oplossingen worden aangereikt voor de meest urgente vraagstukken in deze uitdagende tijden.

Voor het grootste gedeelte heeft de sportindustrie de uitdagingen van de coronacrisis succesvol doorstaan. Maar met het veranderende klimaat,  de verstoorde supply chains en de gespannen energiesituatie zijn de taken er niet minder op geworden.

“Dat is de reden waarom we een nieuw perspectief nodig hebben op de markt, op consumenten, op retailing en op sports zelf” zegt Tobias Gröber, Hoofd van de ISPO Group: “dat is waarom we een centrale hal omgezet hebben naar een innovatief lab op de ISPO Munich in november. De belangrijkste leiders uit de industrie zullen elkaar daar treffen en praten over de te nemen actie. Het is bedoeld als lobby platform en om de sportindustrie een stem te geven die gelijkwaardig is aan de rol die men in de maatschappij heeft.”

Nieuwe datum aan het begin van de orderperiode en internationale exposanten

Het nieuwe concept van ISPO Munich is tevens de nieuwe datum aan eind november dus bij de start van het orderseizoen. In totaal zullen exposanten uit 55 landen aanwezig zijn en stands zullen niet groter zijn dan 200 m2.

“ISPO is sinds vele jaren veel meer dan een simpele sportgoederen vakbeurs” zegt Lena Haushofer, de Exhibition Director van ISPO Munich. “Zoals je weet, gelden nog een aantal Covid maatregelen als er wordt gereisd. Desalniettemin komt 90% van de exposanten uit landen buiten Duitsland. Dit internationale karakter onderstreept duidelijk de vitale en waardevolle rol die ISPO Munich heeft. Als wereldwijd knooppunt koestert ISPO München het persoonlijke contact tussen aanbieders, gespecialiseerde retailers en andere spelers van de industrie”.

Future Lab: het nieuwe hart van ISPO Munich

Hoewel de vakbeurs deze keer al bijna volledig vol is geboekt, reserveert ISPO Munich een grotere, centrale hal als het ‘Future Lab’. Als middelpunt zal het innovatieve lab niet alleen ruimte bieden voor discussies over nieuwe producten en transformatie, maar zal het ook verder kijken dan alleen de eigen industrie in retail, digitalisering en duurzaamheid.

De hal zal tevens het podium zijn voor de talloze sporters die verwacht worden op de ISPO Munich dit jaar, voor de ISPO Award en natuurlijk de ISPO Cup Night. De presentatie van de nieuw ontworpen ISPO cup zal eveneens plaatsvinden in het Future Lab op de avond van de 1e dag van de beurs. In de toekomst zal deze toegekend worden aan initiateven van sporters en sport-influencers die een positieve bijdrage leveren aan de maatschappij.

Conferentie met top-class sprekers

De conferentie heeft een podium in het Future Lab. Zowel de slimste mensen van de industrie  als experts uit andere sectoren zullen discussiëren over de meest explosieve onderwerpen zoals duurzaamheid, inclusiviteit, diversiteit en de uitdagingen van logistiek en retail.

De eerste bevestigde sprekers zijn Merijn Dols, Global Director for Open Innovation and Circular Economy bij Danone, Laura Santucci, voormalig lid van de Obama administration en ex-director van het World Food Program, en Hunter Lovins, CEO Natural Capitalism Solutions en lid van de Club van Rome.

Zowel Olympisch kampioen als winnaar van de Ironman Hawaii op ISPO Munich

Er worden vele actieve en voormalige sporters verwacht op de ISPO Munich. Bijvoorbeeld Triatleet Sebastian Kienle, die het zal hebben over het onderwerp biohacking in een live opname voor de Red Bull Podcast. Olympisch decathlon kampioen Christian Schenk, die een “all-inclusive” festival voor mensen met en zonder handicap heeft georganiseerd, zal licht werpen op onderwerpen als diversiteit en lobbyen voor een goed doel.

En onder het motto “Stories to be told” is een sessie “Vrouwen die verbinden”. Een initiatief wat prominente vrouwelijke ondernemers, persoonlijkheden en atleten presenteert, waaronder Alpiniste Kazuja Hiraide, de 1e Japanse die de 17e Piolet d’Or Award, de “Akademy Award” voor bergbeklimmen heeft gewonnen.