Live shopping, is dat nou een waardevol verkoopkanaal? Volg de gratis webinar van Elisa en leer wat het je kan opleveren
Leer tijdens een gratis webinar wat live shopping is, hoe je dit kunt inzetten en wat het je kan opleveren als retailer. Joris Volmering van shopping tool ELISA laat aan de hand van casussen uit de praktijk zien hoe live shopping werkt en welke resultaten je kunt boeken. Zonder poespas, gewoon direct tot de kern met harde feiten en cijfers. En met het oog op het Black Friday en de kerstinkopen zou dit zomaar eens een nieuw en waardevol verkoopkanaal kunnen zijn!
Programma webinar 5 oktober 19:30
- Introductie ELISA.io
- Wat is Live Shopping?
- Waarom zou ik als Retailer starten met live shopping?
- Hoe kan ik Live Shopping inzetten?
- Praktijkvoorbeelden
- Tips & Tricks
- Extra tijd voor vragen
Over ELISA
Voor wie Elisa nog niet kent: Elisa staat voor Easy Live Sales. Het is een robot die je Instagramaccount en/of Facebookpagina koppelt aan een fysieke winkel of een webshop. Tijdens een live salespresentatie neemt de software bestellingen aan, reageert op comments en weet exact wat je op voorraad hebt. Retailers die al gebruik maken van Elisa plukken daar elke dag de vruchten van. Niet alleen door de verkopen tijdens de live shows, maar ook omdat fysiek en online elkaar versterken.
Fashion retailers zien nadat ze live zijn geweest ook meer bezoekers in de winkel en op de webshop. Dit alles leidt bij de bestaande Elisa-gebruikers tot een omzetstijging van 10 tot 30 procent. Een ander groot voordeel is dat klanten die iets in hun winkelmandje plaatsen, dit ook daadwerkelijk bestellen. Waar in webshops gemiddeld 70 procent van een winkelwagentje niet wordt afgerekend, wordt bij gebruik van Elisa 80 procent juist wél afgerekend. Daarbij zijn ook de retouren vele malen lager. In plaats van de in fashion gebruikelijke 30 procent is dat bij live shopping slechts 15 procent.
Meer informatie
elisa.io, support@elisa.io, 020-8089761