TOP

100 nieuwe winkels voor C&A, online verkopen in 2027 goed voor ruim 40% van de retailsector, Marcus Diekman gaat aan de slag bij ARMEDANGELS

C&A wil in de aankomende drie jaar 100 nieuwe winkels openen, online verkopen in 2027 goed voor ruim 40% van de retailsector en Marcus Diekman is de nieuwe strategisch adviseur van ARMEDANGELS. Dit en meer lees je in het nieuwsoverzicht van 24 november.

Beeld: ARMEDANGELS

100 nieuwe winkels op de planning voor C&A

C&A wil in de aankomende drie jaar 100 nieuwe winkels openen in Europa. Dit deelde Carsten Horn, de nieuwe topman van C&A met het Duitse persbureau DPA. Volgens Horn liggen de kansen voor de modeketen vooral in landen als Roemenië en Polen. Toch zullen er ook nieuwe winkels komen in Duitsland. In 2024 openen de deuren van nieuwe vestigingen C&A in Amsterdam, Parijs, Madrid en Milaan. 

Horn zegt bij voorkeur locaties te openen in stadscentra. Daarnaast zet de winkelketen in op een vernieuwd winkelconcept dat modebewuste klanten moet inspireren: “We hebben het merk versterkt en gekeken naar wat klanten bij ons zoeken. Je wil geen zes verdiepingen met massa’s textiel, maar je wil tijdens het winkelen geïnspireerd worden en nieuwe outfits ontdekken. Minder massa op kledingrekken, meer podium voor mode” aldus Horn. 

Online verkopen in 2027 goed voor ruim 40% van de retailsector

Naar verwachting bestaat de mondiale retailsector in 2027 voor ruim 40% uit e-commerce. Dit blijkt uit een nieuw onderzoek van Bosting Consulting Group (BCG). Tijdens de coronapandemie sloten fysieke winkels noodgedwongen hun deuren, waardoor een groot deel van de retailactiviteiten naar het online kanaal verschoof. Inmiddels zijn fysieke winkels weer geopend, maar toch is er te zien dat er meer online geshopt wordt dan voor de pandemie. Er wordt verwacht dat deze trend zich de komende jaren verder doorzet. 

Marcus Diekman nieuwe strategisch adviseur van ARMEDANGELS

Vanaf november 2023 is Marcus Diekman werkzaam als strategisch adviseur bij modelabel ARMEDANGELS. Samen met oprichter en CEO Martin Höfeler gaat Diekman zich richten op de strategische richting van het bedrijf. Hij zal verantwoordelijk zijn voor het gehele strategieontwikkelingsproces van het merk en de implementatie daarvan. De keuze voor Diekman is logisch gezien zijn expertise in digitale retail. 

ASOS opent eerste fysieke winkel 

ASOS opent ter gelegenheid van Black Friday hun eerste pop-up store in een fysieke winkel. De online retailer opent de pop-up store onder de naam ‘Asos In Real Life’. Er is een mix van herfst-en wintercollectie verkrijgbaar, variërend van eigen merken, ASOS Design en ASOS Edition, tot merken als Topshop en Nike. Kledingstukken zullen getoond worden op digitale avatars. De pop-up store is geopend van 23 t/m 26 november in Rathbone Place, Londen.

ARKET lanceert pre-loved platform

ARKET wil zijn belofte nakomen om bij te dragen aan een circulair modesysteem. In lijn met dit voornemen lanceert ARKET een nieuw tweedehands platform, ARKET Archive. Het doel van het platform is eigen ARKET-ontwerpen, een tweede leven en het aanschaffen van tweedehands items makkelijker maken. Klanten kunnen hier hun producten verkopen aan derden en kunnen daar geld of een ARKET-voucher voor krijgen. Tot nu toe kunnen alleen klanten uit Zweden en de UK gebruikmaken van deze service.