PBO overgenomen door Danish Fashion, Parley lanceert investeringstak voor materiaalinnovatie en Nieuwe CEO SNIPES SE
Beeld: Philosophy Blues Original
Philosophy Blues Original overgenomen door Danish Fashion
Bodewes Fashion, de Nederlandse agent van PBO, deelt verheugd nieuws over de toekomst van de PBO Group. Philosophy Blues Original Group, bekend van merken als Rue de Femme en Heartmade, is recent overgenomen door Danish Fashion, die het gerenommeerde merk Bruuns Bazaar voert. Onder de nieuwe eigenaar zal Thomas Bæch, de rol van directeur op zich nemen in de herstructurering, die zal opereren onder de naam PBO A/S. Deze strategische zet belooft een veelbelovende toekomst voor PBO Group en haar portfolio van onderscheidende merken. De verwachting is dat deze ontwikkeling de levering van uitzonderlijke producten en diensten aan klanten, verder zal versterken. De herstructurering heeft geen invloed op leveringen. De nieuwe najaarscollectie wordt momenteel gepresenteerd in de showroom in Naarden en op de komende Modefabriek in de Fashion Gallery.
Parley for the Oceans lanceert investeringstak voor materiaalinnovatie
Parley, bekend van samenwerkingen met merken als Adidas en Dior om plastic vervuiling tegen te gaan, lanceert een investeringspoot voor materiaalinnovatie in de mode. De milieuorganisatie wil langetermijnfinancieringen bieden aan start-ups die zich richten op het aanpakken van milieu- en sociale problemen veroorzaakt door plastic. Parley, dat zelf nieuwe materialen zoals Bananatex introduceert, is kritisch over investeerders en wil de volgende generatie bekend maken met duurzame materialen. “We zien geen goede investeerders”, zegt oprichter en CEO Cyrill Gutsch van Parley aan Business Of Fashion. “Er is te veel invloed aan de verkeerde kant, die te snel op commercialisering aanstuurt en gedreven wordt door korte termijn rendement.” De eerste investering is in Bananatex, een bedrijf dat materiaal produceert van bananenplanten. Gutsch wil topontwerpers betrekken bij dit nieuwe materiaal.
Sven Voth draagt na 25 jaar positie als CEO over
Dennis Schröder wordt de nieuwe CEO van SNIPES SE. De voorheen algemeen directeur neemt de leiding over van het internationaal opererende sneaker- en streetwearbedrijf. Sven Voth, oprichter en CEO, draagt zijn positie per direct over. Hij blijft als oprichter betrokken en concentreert zich op expansie, groothandel en innovatie. “Als oprichter en langdurige CEO heeft Sven Voth SNIPES meer dan 25 jaar vormgegeven en het strategisch uniek gepositioneerd. Sven Voth heeft van SNIPES gemaakt wat het vandaag is. Ik kijk ernaar uit om de geschiedenis van dit geweldige bedrijf voort te zetten in mijn nieuwe rol,” zegt Schröder. De verschuiving markeert een nieuwe fase voor SNIPES, met Schröder aan het hoofd en Voth in een adviserende rol vanaf 2026.
Work in Fashion, dé Carrièrebeurs voor de mode, keert terug
In de RAI Amsterdam vindt op 22 en 23 maart ‘Work in Fashion’ plaats. Het tweedaagse evenement, onderdeel van de ‘Nationale Carrièrebeurs’, biedt modeprofessionals de kans om te netwerken, solliciteren en een carrière in de mode te verkennen. Bedrijven zoals BOSS, Just Brands, de Bijenkorf, Nike, Hunkemöller en Cartier zijn aanwezig. Bezoekers en bedrijven kunnen vanaf 23 februari 2024 de Carrièrebeurs-app gebruiken om Match&Meet-profielen aan te maken en zich voor te bereiden op de beurs.
X-TEND neemt Tenson over
De overname van het merk Tenson is een feit, meldt Adri Zwarthoff, CEO bij X-TEND. “Na diverse analyses en voorbereidingen zijn wij met heel veel positieve energie het jaar 2024 gestart. We verwelkomen Tenson, een merk met een bijzonder mooie heritage. Tenson zal binnen ons bedrijf naast Craft functioneren, en wel in de vorm van LAT… living apart together.“ Het accent zal liggen op de originele en gewenste premium merk status.