ARMEDANGELS zet AI-gestuurde vraagvoorspelling in tegen overproductie, nieuwe CEO voor Takko Fashion en Wehkamp kondigt samenwerking aan met Hulaaloop
Credit beeld: Paretos
Samenwerking ARMEDANGELS en Paretos: AI-gestuurde vraagvoorspellingen zorgt voor vermindering overproductie
Om duurzaamheid in de mode-industrie te bevorderen, heeft ARMEDANGELS de handen ineengeslagen met Paretos, experts op het gebied van kunstmatige intelligentie. Samen verminderen ze de overproductie van kledingstukken door AI-gestuurde vraagvoorspellingen. De AI-gestuurde software maakt nauwkeurige op maat gemaakte vraagvoorspellingen afgestemd op de behoeften van consumenten, daarbij rekening houdend met kleur- en maatnuances. Wat niet alleen resulteert in verminderde overproductie, maar ook in geoptimaliseerde toeleveringsketens. Door het vroegtijdig herkennen van top- en slow sellers kunnen orders optimaal worden aangepast. Dit zorgt voor minder retourzendingen en uitverkochte en overtollige voorraden, wat leidt tot potentieel hogere inkomsten. De Paretos technologie heeft zich al bewezen door in de afgelopen jaren de voorspellingsnauwkeurigheid voor verschillende bedrijfssectoren met 30% tot meer dan 80% te verbeteren. Martin Höfeler, CEO van ARMEDANGELS: “Door de bestelaanbevelingen van Paretos hebben we het potentieel om de overproductie bij ARMEDANGELS met meer dan 40.000 stuks per jaar te verminderen – een directe bijdrage aan onze duurzaamheidsstrategie. De samenwerking ondersteunt onze missie om de mode-industrie fundamenteel te veranderen”.
Nieuwe CEO voor Takko Fashion
Martino Pessina is de nieuwe CEO van Takko Fashion, waar hij Tjeerd Jegen opvolgt die enkele maanden geleden vertrok bij het bedrijf. Pessina heeft al twintig jaar ervaring in de fashion retail, met eerdere managementfuncties bij H&M en een rol als cco bij Pandora. Dirk Van den Berghe, voorzitter van de Takko Fashion advisory board, benadrukt Pessina’s expertise en gelooft dat hij het succesvolle bedrijfsmodel van Takko verder zal ontwikkelen, vooral op het gebied van kwaliteitskortingen. Eerder lanceerde Takko Fashion een webshop in Nederland.
Wehkamp Retail Group gaat strategische samenwerking aan met de kinderkleding start-up Hulaaloop
Hulaaloop, een kledingverhuurbedrijf voor ouders van kinderen in de leeftijd van 0-2 jaar, krijgt toegang tot het logistieke netwerk en assortiment van Wehkamp en kleertjes.com, zo kondigt Wehkamp Retail Group aan. Hulaaloop strijdt tegen verspilling van kinderkleding en ziet de samenwerking als een kans voor groei, waardoor meer ouders kunnen profiteren van de duurzame abonnementsservice voor kinderkleding. Dankzij deze samenwerking kan Hulaaloop een breder scala aan merken aanbieden, gevarieerde kledingpakketten samenstellen en betere bezorgopties bieden. Graham Harris, de CEO van Wehkamp, benadrukt de waarde van de samenwerking voor duurzaamheidsinitiatieven en het delen van kennis tussen beide bedrijven.