TOP

MOS MOSH lanceert nieuw label, Samenwerking Norah en Antje Monteiro, Podium voor Schoenenlab en Shopware lanceert ‘Spatial Commerce’

MOS MOSH introduceert nieuw label HEYANNO, Norah gaat opnieuw samenwerking aan met Antje Monteiro, Het Schoenenkwartier biedt podium aan Schoenenlab en Shopware lanceert ‘Spatial Commerce’. Dit en meer lees je in het nieuwsoverzicht van 24 januari.

Beeld: MOS MOSH, HEYANNO

MOS MOSH introduceert nieuw label HEYANNO

HEYANNO, het nieuwe label van MOS MOSH, combineert strakke technische kwaliteiten van Japanse mode met stijlvolle Italiaanse vibes en de nonchalante flair van New York. Het verwelkomt ‘een nieuw jaar’ met positieve vernieuwing en hoopvolle energie. HEYANNO biedt grensverleggende stijlen zonder strikte regels met tijdloze kleuren en veelzijdige ontwerpen. De focus ligt niet op trends, maar op basics met een twist. Het label moedigt aan om je eigen stijl te ontdekken en te experimenteren, ongeacht voorkeur voor klassiek, trendy, casual of eclectisch. HEYANNO haalt inspiratie uit herenmode, indierock en de grunge-stijl van de jaren 90. De eerste collectie wordt gelanceerd in juli 2024 en is te bewonderen in de showroom vanaf januari 2024. 

Het Schoenenkwartier biedt podium aan Schoenenlab

Het Schoenenkwartier in Waalwijk staat van 26 januari tot en met 1 april in het teken van het Schoenenlab. Hier tonen toekomstige schoenontwerpers, in samenwerking met Design Academy Eindhoven (DAE), hun creativiteit door te experimenteren met nieuwe materialen en technieken. Er zijn projecten te bekijken van designers Joris de Groot, post graduates Clemens Tomlow, Kristiyan Hristov en tweedejaars Design Academy Eindhoven (DAE) studenten studio Body Building. Deze laatste groep werkte 3 maanden in het Schoenenlab aan hun projecten. De tentoongestelde werken zijn een verrassende mix van 3D-geprinte zolen en uitdagende kostuums, die de toeschouwer uitnodigen om opnieuw te kijken vanuit het speelse perspectief van een kind. Het Schoenenkwartier benadrukt hiermee zijn toewijding aan het ondersteunen van jonge makers en ontwerpers, jaarlijks een podium biedend waar innovatie, technologie, ambacht, materiaal, en design samenkomen. Van 26 januari tot en met 1 april is het Schoenenlab open voor iedereen die zich wil laten inspireren door de grenzeloze creativiteit van de nieuwe generatie schoenontwerpers.

Norah gaat opnieuw samenwerking aan met Antje Monteiro

Met enthousiasme kondigt Norah haar tweede samenwerking aan met de Nederlandse zangeres en musicalster Antje Monteiro. Ze lanceren samen een exclusieve voorjaarscollectie met betoverende kleuren. De collectie bevat een harmonieuze mix van stoere materialen, tijdloze stukken en vrouwelijke vormen. In tegenstelling tot de vorige collectie die gericht was op zonnige prints, richt deze zich op kalme en elegante tinten. “Ik hou ervan om vrouwen te inspireren en te motiveren. Kleding is een verlengstuk van je persoonlijkheid. Daarom ben ik ontzettend blij met deze samenwerking en hoop ik dat mijn mooie geselecteerde items het beste in jou als vrouw naar boven halen.” zo schrijft Antje Monteiro. De limited edition collectie is vanaf 13 februari verkrijgbaar in Norah-winkels en online. 

Shopware lanceert Spatial Commerce

Het Duitse e-commercerce softwarebedrijf Shopware heeft Spatial Commerce geïntroduceerd. Een nieuwe functie op het open-source e-commerceplatform waarmee webshopeigenaren en bezoekers producten in 3D kunnen ervaren via augmented reality (AR) en virtual reality (VR). De release ondersteunt 3D-productafbeeldingen, AR-functies voor mobiele apparaten, QR-code-triggers en 3D-renderings in contentpagina’s. Toekomstige functies, waaronder een 3D-scene-editor, zijn in ontwikkeling.

Ambiorix creëert nieuwe schoen voor Brussels Airlines 

Brussels Airlines heeft op 18 januari hun nieuwe personeelsuniform onthuld. Voor de herenschoenen werd opnieuw gekozen voor de Belgische fabrikant Ambiorix. Ambiorix heeft speciaal voor Brussels Airlines drie modellen herenschoenen ontworpen gemaakt van veganistisch cactusleer. Een veterschoen, een bottine en een schoen met gesp. “Samen met Ambiorix hebben we belangrijke stappen gezet naar duurzaam schoeisel voor onze bemanning. We hebben er bewust voor gekozen om te werken met materialen die mens, dier en natuur respecteren. Sterke relaties met onze leveranciers zijn essentieel voor ons bedrijf om succes op lange termijn te boeken. Door samen te werken konden we een duurzame innovatie realiseren zonder afbreuk te doen aan de kwaliteit en het draagcomfort voor onze werknemers. Dit is echter slechts een begin. We blijven zoeken naar manieren – in nauwe samenwerking met al onze leveranciers – om op een doordachte en duurzame manier bij te dragen aan de maatschappij”, aldus Isabelle Vanleeuw, Hoofd Inkoop en Gebouwenbeheer bij Brussels Airlines. Ambiorix-zaakvoerder Peter Vavedin is trots op de creatieve samenwerking: “We zijn heel erg fier op de creatieve samenwerking met Brussels Airlines, het geeft veel voldoening dat deze Belgische vliegtuigmaatschappij opnieuw kiest voor Ambiorix. Op deze manier gaan onze schoenen een groot stuk van de hele wereld rond.”