Hoog Catharijne zet winkeldieven op zwarte lijst, nieuwe CEO voor Elisabetta Franchi, De Kleine Parade in de verkoop
Beeld: De Kleine Parade
Winkelcentrum Hoog Catharijne zet winkeldieven op zwarte lijst
Winkeldieven zijn binnenkort, dankzij de komst van de zwarte lijst, niet langer welkom bij winkelcentrum Hoog Catharijne in Utrecht. Zij krijgen namelijk een collectief winkelverbod in het gehele winkelcentrum. Hoe het precies werkt: als de dief wordt gepakt (lees: betrapt op diefstal dan wel agressief en/of gewelddadig gedrag vertoont), gaat er via een systeem een waarschuwing over de betreffende persoon naar alle deelnemende winkels in het winkelcentrum. De winkels zullen de persoon in kwestie vervolgens geen toegang verlenen. Momenteel doen 60 winkeliers mee.
Nieuwe CEO voor Italiaans modemerk Elisabetta Franchi
Het Italiaanse modemerk Elisabetta Franchi heeft een nieuwe CEO, meldt WWD. Gabriele Maggio gaat de taak op zich nemen. Maggio is geen onbekende en heeft al jaren ervaring in de mode-industrie. Zo is hij CEO geweest van Stella McCartney, werkte hij bij Moschino, Gucci, Bottega Veneta, Giorgio Armani en Prada. Elisabetta Franchi werd opgericht in 1998. De oprichter van het merk, de vrouw met de gelijknamige naam, blijft actief betrokken bij het modemerk. Maggio is al jaren bevriend met Franchi, het tweetal zal hierdoor ook nauw samen gaan werken.
Kindermodewinkel De Kleine Parade in de verkoop
De Amsterdamse kindermodewinkel De Kleine Parade staat in de verkoop. De eigenaresse heeft het nieuws via Instagram zelf bekend gemaakt. In het concept van de winkel aan de Gerard Doustraat (gelegen op de Albert Cuyp, red) was ook een kinderkapper en een café opgenomen. Een potentiële koper is nog niet gevonden, dus geïnteresseerde kunnen zich melden bij de winkel. ‘’Met een gemixt gevoel, maar heel veel liefde heb ik besloten om De Kleine Parade te verkopen. De jaren waren fantastisch – zoveel genoten van alle klanten, leveranciers, agencies en last but not least alle mensen achter De Kleine Parade”, is te lezen in de Instagram post. ‘’Wat een trots voel ik voor wat we samen allemaal hebben neergezet. Na vijf leuke, maar ook moeilijke (corona) jaren, is de tijd daar.’’ Voegt de eigenaresse er nog aan toe.
Saint Lauren opent een eigen boekenwinkel
Saint Laurent, het Franse modemerk, breidt het universum uit. Het luxe merk opent een boekenwinkel, genaamd Saint Laurent Babylone. Volgens het persbericht is de nieuwe locatie een ‘culturele destinatie toegewijd aan kunst, cultuur en nieuwe expressies’. Anthony Vaccarello, creatief directeur van het gerenommeerde modemerk, heeft het concept van de boekenwinkel bedacht. De boekenwinkel is een oude winkellocatie van het merk, aan de Rue de Grenelle. Er is een collectie van boeken, kunst en muziek te vinden. Het aanbod is samengesteld door Vaccarello zelf. Babylone dienst naast een plek om boeken te verkopen ook te fungeren als een community space. De winkel zal een zogeheten verlengstuk zijn van het ‘Saint Laurent DNA’. Er zullen diversie activiaties plaatsvinden, van lezingen tot aan dj-sessies en signeermomenten.
Save the date: My Jewellery strijkt dit voorjaar neer in Brussel
My Jewellery opent op 29 maart 2024 een nieuwe boetiek in buurland België, namelijk in Brussel. Sinds 2011 biedt My Jewellery een compleet ‘uniek/urban’ assortiment aan op het gebied van sieraden en accessoires. Inmiddels heeft My Jewellery 26 boutiques en een tal aan shop-in-shops verspreid over Nederland, België & Duitsland. ‘’Bonjour Bruxelles! Met veel pelzier kondigen wij een feestelijke opening aan van onze gloednieuwe #boetikes in Brussel. Save the date en bereid je voor op een dag vol mode. Zet het in je agenda, nodig je vrienden uit en laten we er een onvergetelijke opening van maken’’, zo meldt My Jewellery op LinkedIn.