TOP

Heropening Maddox in Amstelveen, Guess Inc en WHP Global nemen Rag & Bone over, jongeren gebruiken AI bij aankoopproces

Heropening Maddox winkel in Stadshart Amstelveen, Guess Inc en WHP Global nemen Rag & Bone over, jongeren gebruiken AI bij aankoopproces. Dit en meer lees je in het dagnieuws van 19 februari.

Beeld: Maddox

Maddox heropent en vernieuwt in Amstelveen

Maddox, een bekende heren- en dameskledingzaak in Amstelveen, heeft onlangs haar winkels vernieuwd door de heren- en damescollecties samen te voegen in één winkel. Na 25 jaar in het Stadshart te zijn geweest, is deze strategische zet bedoeld om de winkelervaring te verbeteren. Marco Mulders, eigenaar van Maddox, deelt zijn enthousiasme: “Tijdens het eerste weekend hebben we buitengewoon positieve reacties ontvangen en mooie resultaten ervaren, wat veelbelovend is voor onze toekomst in Stadshart.” De heropening markeert een nieuwe fase in de herontwikkeling van Amstelveen, waarbij Maddox een grote rol speelt in de verbetering van het lokale aanbod. De recente vernieuwingen van retailers zoals Maddox dragen bij aan de dynamiek van Stadshart Amstelveen. Diverse andere locaties, waaronder Jamin, Wonderpark Café, Subway en de vernieuwde Holland & Barrett, zijn onlangs gerenoveerd. Het winkelcentrum is klaar voor een veelbelovende toekomst. Eduard Helwig, shopping center manager binnen Stadshart Amstelveen, is trots op de vernieuwing: “Stadshart Amstelveen is trots op zulke mooie retailers. Maddox markeert de eerste fase van de herontwikkeling van Amstelveen, met een geheel nieuw winkelconcept en de nieuwste designs waar veel zorg aan is besteed. Het lokale aanbod is hiermee verbeterd en dat vinden wij belangrijk.” 

Strategische zet: Guess Inc. en WHP Global nemen Rag & Bone over

Guess Inc. en WHP Global hebben onlangs een overeenkomst getekend om het New Yorkse modemerk Rag & Bone over te nemen voor 56,5 miljoen dollar, met een mogelijke earn-out van 12,8 miljoen dollar. De joint venture geeft Guess en WHP Global elk 50 procent eigendom. Ook heeft Guess een licentieovereenkomst getekend die het exclusieve recht geeft voor het wereldwijde gebruik van Rag & Bone’s intellectuele eigendom voor de productie van gelicentieerde producten. De overname biedt strategische voordelen voor internationale expansie en uitbreiding van het productaanbod. Het modemerk kan profiteren van Guess’ infrastructuur en netwerk, waardoor het assortiment kan worden uitgebreid en nieuwe markten kunnen worden betreden. Rag & Bone beheert momenteel 34 winkels in de Verenigde Staten, twee in het Verenigd Koninkrijk en heeft een wereldwijde aanwezigheid bij chique boetieks, warenhuizen en online retailers. Deze overname belooft niet alleen groei voor Rag & Bone, maar vestigt ook Guess en WHP Global als sleutelspelers in de steeds evoluerende modewereld.

Jongeren raadplegen AI: opkomst in aankoopadvies

Uit recent onderzoek van NOBEARS blijkt dat 1 op de 5 consumenten tussen 18 en 30 jaar AI raadpleegt voor aankoopadvies, met een gemiddelde van 1 op de 10 onder alle Nederlandse consumenten. Vooral consumenten tussen de 18 en 30 jaar (22%) zijn optimistisch over AI. Toch zijn er ook twijfels over de inzet van AI tijdens winkelervaringen. 53 procent van de consumenten vindt dat het gebruik van AI tijdens een shopervaring leidt tot gebrek aan persoonlijke interactie. Daarnaast wekt het gebruik van AI de nodige zorgen op over de hoeveelheid persoonlijke gegevens die winkels via AI-systemen verzamelen. Maar liefst 54 procent van de Nederlanders maakt zich hier druk om. Rens van Geel, partner en CMO bij NOBEARS: “AI vormt tegenwoordig een onmisbaar onderdeel van ons dagelijks leven en speelt hierdoor ook een steeds grotere rol in klantreizen. De uitdaging voor organisaties ligt in het doeltreffend inzetten van AI zodat het daadwerkelijk bijdraagt aan een positieve customer experience. Daarbij is het zaak dat je als organisatie de balans zoekt tussen AI en menselijke interactie. Zeker bij grotere aankopen of de aanschaf van producten waarvoor een goed advies nodig is, moet je je afvragen of je daar AI voor moet inzetten. In een succesvolle klantreis spelen menselijke interacties namelijk een cruciale rol in het creëren van emotionele verbindingen, terwijl AI-toepassingen fungeren als een betrouwbare factor die consistentie en snelheid toevoegt.”

Finalisten Schoenmakerij van het jaar 2024 bekend

De Nederlandse Schoenmakers Vereniging heeft op vrijdag 16 februari 2024 de finalisten voor de titel “Schoenmakerij van het Jaar 2024” aangekondigd. Klanten hadden de mogelijkheid hun favoriete schoenmakerij voor te dragen via reviews, formulieren op de website of door deel te nemen aan de #SchoenmakerijvhJaar-campagne op sociale media. De vakjury heeft onaangekondigde bezoeken gebracht aan geselecteerde zaken, waarbij gelet werd op de kwaliteit van reparaties, de uitstraling van de schoenmakerij en de persoonlijkheid van de schoenmaker. De finalisten zijn:

  • Schoenmakerij ’t Centrum, Zutphen
  • Vakschoenmakerij Esdras, Den Haag
  • Schoenmakerij Peters, Elst

Op 24 februari zullen de finalisten persoonlijk worden gefeliciteerd en in de schijnwerpers worden gezet. De uiteindelijke winnaar wordt onthuld tijdens ‘De dag voor de Schoenmaker’ op 4 maart 2024 bij CAST in Nieuwegein.