Replay viert iconische 9zero1 jeans en samenwerking met Martin Garrix, Brandsom grootste fashion performance marketplace specialist Benelux, & Other Stories heropent haar deuren aan de Heiligeweg (Amsterdam)
Beeld: Thierry Le Goues
Replay viert iconische 9zero1 jeans en samenwerking met Martin Garrix met een exclusieve cocktailparty en meet & greet in de Bijenkorf
Ter viering van de iconische 9zero1 jeans en de wereldpremière van Martin Garrix’s T-shirt Capsule Collection, organiseerde Replay een exclusieve meet & greet met de artiest in de Bijenkorf in Amsterdam. De avond werd afgesloten met een cocktailparty in Isaac’s Bar in het warenhuis. De collectie bestaat uit negen T-shirts van 100% katoen, met een relaxte, comfortabele oversized pasvorm. Elk T-shirt in electro-popstijl is verkrijgbaar in zwart en wit. Het unieke aan deze collectie zijn de prints: creatieve combinaties van de logo’s van Replay en Martin Garrix, waardoor elk T-shirt een uniek kunstwerk wordt. De fusie van de twee logo’s zorgt voor een opvallende visuele uitstraling. Ook heeft de Bijenkorf de 9zero1-jeans in het assortiment. Dit geliefde item drukte zijn stempel op de geschiedenis van Replay, met zijn tijdloze stijl en het originele ontwerp uit de vroege jaren negentig. 9zero1, oorspronkelijk vooral ontworpen voor mannen, is nu geschikt voor alle geslachten en leeftijden, met een rechte en comfortabele pasvorm. De hoge taille, knoopsluiting en andere details kenmerken de Replay-kwaliteit. De jeans met vijf zakken is verkrijgbaar in vier kleuren: donker, medium, licht en zwart, met klassieke wassingen. Tien gelukkige de Bijenkorf-leden kregen de kans om de beroemde Nederlandse DJ en producer te ontmoeten. In 2023 werd Martin Garrix voor een periode van drie jaar Replay-ambassadeur, zijn Capsule T-shirt ligt vanaf mei 2024 in de winkels. Martin is ook een van de gezichten van de wereldwijde Replay 9zero1-campagne.
Brandsom grootste fashion performance marketplace specialist Benelux na overname Longrun
Brandsom heeft concurrent Longrun overgenomen en wordt hiermee de grootste fashion performance marketplace specialist in de Benelux. Met deze overname krijgt het bedrijf ook toegang tot de infrastructuur Merchant of Record op Zalando. Dit maakt het voor Brandsom klanten mogelijk om direct en zonder gedoe te verkopen op Zalando en andere marketplaces. Brandsom werd in 2019 opgericht in Utrecht en specialiseert zich in het opbouwen van merken op Europese marketplaces, zoals Amazon, Bol.com en Zalando. Zo helpt Brandsom met het opzetten van marketplace strategieën, integratie, onboarding, adverteren en content optimalisatie. Het bedrijf specialiseert zich in Fashion, Home & Garden en Consumer Products. Longrun, opgericht door Jeroen Berghauser Pont en Folkert Postma, is een marketplace specialist gespecialiseerd in mode met merken als Tramontana in zijn klantenbestand. Met de overname wordt Brandsom de grootste marketplace specialist in de Benelux op het gebied van fashion.
Brandsom wilde deze infrastructuur graag overnemen en besloot Longrun te benaderen voor een overname in januari. “Met ons nieuwe product Merchant of Record kunnen merken veel sneller live gaan op Zalando, één van de grootste fashion marketplaces in Europa”, zegt Thijs Verhoef, CEO en Founder van Brandsom. Brandsom is in de nabije toekomst van plan om de Merchant of Record uit te breiden naar andere marketplaces met About You als eerste op de planning voor het tweede kwartaal van 2024.
Longrun gaat per direct over in Brandsom. Brandsom kan de klanten van Longrun helpen om hun marketplace strategieën naar het volgende niveau te brengen: “Wij zien het als een win-win-winsituatie, waar zowel de klanten, Brandsom en wij beter van worden”, zegt Folkert Postma CCO en founder van Longrun. Brandsom kan naast het helpen met het onboarden van de producten ook helpen met het adverteren en de merken beschikbaar maken op andere marketplaces. Voor de klanten van Brandsom wordt het nu nog makkelijker om hun producten online te krijgen op Zalando en binnenkort ook andere marketplaces. Voor nu gaat Brandsom druk aan de slag om zijn nieuwe product aan klanten aan te bieden en uit te breiden naar andere marketplaces.
& Other Stories heropent haar deuren aan de Heiligeweg met een focus op creativiteit en zelfexpressie
Dit jaar heeft de geliefde winkel van Other Stories in Amsterdam aan de Heiligeweg 26-28, die voor het eerst opende in 2014, een renovatie ondergaan. De deuren zijn opnieuw geopend, waarbij de nieuwste SS24-collectie wordt tentoongesteld in een vernieuwd concept dat klanten meeneemt in een voortdurend creatief proces.
De winkel strekt zich uit over twee verdiepingen en bestaat in totaal uit ongeveer 600 m². De winkel is zo ontworpen dat het de mode en beauty van het merk erg duidelijk weergeeft. Klanten kunnen er alles vinden wat ze nodig hebben voor hun volledige fashion look. De SS24-collectie heeft voor ieder wat wils, van chique basics tot opvallende stukken. Je vindt er diverse vormen, strakke ontwerpen, speelse ruches, plooien en bloemenprints, samen met opvallende sieraden en geweven tassen, maar ook geuren en make-up om de volledige look af te maken.
“We keren altijd terug naar de kern: iets creëren dat vrouwen inspireert om zichzelf te durven zijn. Onze SS24-collectie omarmt contrasten en combineert vrouwelijke elegantie met strakke ontwerpen”, zegt Malin Sone, Head of Design bij & Other Stories.