TOP

Nieuwsoverzicht: PUMA presenteert de winnende ULTRA voetbalschoen, Suitable neemt Steppin’ Out over, CEO C&A treedt af, en meer

In het nieuwsoverzicht van vandaag updaten we je over het belangrijkste fashion nieuws binnen de modebranche.

Beeld: PUMA

PUMA presenteert de winnende ULTRA voetbalschoen

Met wederom dank aan Cody Gakpo en invaller Donyell Malen heeft Nederland zich gisteren weten te kwalificeren voor de kwartfinale. Gakpo, Depay en Frimpong zullen zaterdagavond de strijd aangaan tegen Turkije op de nieuwe ULTRA uit het gloednieuwe Formula Pack van PUMA. Het Formula Pack bestaat naast de nieuwe generatie ULTRA, uit het vernieuwde KING-model en de FUTURE met een frisse color update. De winnende Formula Pack van PUMA is vanaf 18 juli verkrijgbaar bij voetbalshop.com. De gloednieuwe SPEEDSYSTEM-buitenzool en het FastTrax-noppenontwerp zijn gebouwd op basis van technische inzichten van PUMA Motorsport en zijn met precisie ontworpen om je sneller van de aftrap naar de achterkant van het net te brengen. Verkoopprijs is €229,99. 

Suitable neemt Steppin’ Out over

 Per september is Suitable eigenaar van de klassieke formule Steppin’ Out. Met de overname weet Suitable een sterk merk toe te voegen aan de verzameling labels die zij voeren en de positie als aanbieder van tijdloze herenkleding voor elk moment, te verstevigen. Steppin’ Out blijft bestaan als zelfstandig merk binnen het Suitable merkenpakket, waarbij de unieke identiteit, branding en webshop blijven bestaan. Sinds 1983 biedt Steppin’ Out klassieke collecties met een eigenzinnige en moderne twist voor zowel mannen als vrouwen. Na meer dan twaalf jaar met hart en ziel aan dit merk te hebben gewerkt, vond eigenaar Clé Enneking het tijd om Steppin’ Out over te dragen: “Ik ben hierin echt op zoek gegaan naar de juiste partij en dat was zonder twijfel Suitable.” Het herontdekken van klassiekers was iets waar Suitable zich ook in kon vinden. De grootste veranderingen die de consument zal merken is dat Steppin’ Out exclusief herenmode zal verkopen. Bovendien zullen de meeste Steppin’ Out winkels verbouwd worden tot Suitable winkels en zal het merk opgenomen worden in de overige Suitable winkels.

CEO C&A treedt af 

De Raad van Commissarissen van C&A BV kondigt vandaag aan dat Giny Boer aftreedt als Chief Executive Officer (CEO) van C&A Europa om zich te richten op niet-uitvoerende kansen. Sinds haar aantreden bij C&A Europa in januari 2021 heeft Giny Boer het bedrijf met succes door de COVID-19 pandemie geleid, een consistente merkpropositie gevestigd in 17 Europese landen, de renovatie en modernisering van meer dan 800 winkels geïnitieerd en C&A Europa gepositioneerd voor de volgende transformatiefase. Allan Leighton, voorzitter van de Raad van Commissarissen van C&A BV, zei: “We zijn Giny Boer dankbaar voor haar energie, visie en 25 jaar retailervaring die ze heeft ingebracht in de transformatie van C&A Europa. Elke transformatie op deze schaal is uitdagend, maar om dit te leiden na de pandemie en in een tijd van buitengewone veranderingen in de modebranche, verdient bijzondere waardering. We bedanken Giny voor haar toegewijde dienst, haar grote inzet voor het merk en het bedrijf, haar blijvende prestaties en waardevolle bijdrage en wensen haar veel succes met wat komen gaat.” Giny Boer, vertrekkend CEO van C&A Europa, zei: “Het was een waar voorrecht voor mij om te werken voor dit iconische merk C&A. Ik ben trots dat ik samen met de teams het imago van C&A heb versterkt door modernisering. Ik vertrek met het vertrouwen dat we met de prestaties van de afgelopen bijna vier jaar de koers hebben gezet voor een continue duurzame groei van C&A in een steeds uitdagender omgeving.” Vanaf vandaag zal Edward Brenninkmeijer optreden als interim Chief Executive Officer terwijl er wordt gezocht naar een permanente opvolger.

Lifestyle merk 10DAYS lanceert online pre-loved platform 

Het Amsterdamse lifestyle merk 10DAYS, dat vooral bekend staat om haar comfortabele collecties, lanceert vandaag haar online platform voor de in- en verkoop van pre-loved 10DAYS items. Liefhebbers van het merk werden al langer in de gelegenheid gesteld om gedragen items een langere levensloop te geven door deze in de 10DAYS store in Amsterdam of Westfield Mall of the Netherlands in te leveren in ruil voor een tegoedbon die in-store besteed kan worden. Wegens het grote succes hiervan breidt het merk dit concept nu verder uit online. Het online platform dat de naam www.pre-loved.10dayslifestyle.com draagt, is voor verkoop toegankelijk voor Nederland, Duitsland en Oostenrijk. Kopers in veel meer landen in Europa kunnen items van het platform kopen. Het in- en verkoopproces werkt simpel. De consument kiest online welke items zij in wilt sturen, vervolgens toont het systeem een bod van vergoeding en na acceptatie hiervan ontvangt de verkoper een gratis verzendlabel. Wanneer de items door het expertteam zijn gecontroleerd en geverifieerd, wordt de afgesproken vergoeding direct in waardebonnen uitgekeerd. Deze waardebonnen kunnen worden uitgegeven op de officiële 10DAYS Online Store. Op deze manier draagt 10DAYS bij aan een langere levenscyclus van haar collecties.