Nieuwsoverzicht: CHASIN’ benoemt Timo Hietkamp tot Sales Manager Nederland, Summum opent nieuwe winkel in hartje Zwolle, Nelson vergroot distributiecentrum aanzienlijk in Hoofddorp en meer
Beeld: CHASIN’
CHASIN’ benoemt Timo Hietkamp tot Sales Manager Nederland
Het Nederlandse jeansmerk CHASIN’ heeft Timo Hietkamp aangesteld als nieuwe Sales Manager voor Nederland. Met een focus op uitbreiding in de thuismarkt zal Hietkamp verantwoordelijk zijn voor de groei in het Nederlandse wholesale-segment. Een belangrijke taak in zijn nieuwe rol is het benutten van het PRS (Performance Retail Solution) businessmodel van CHASIN’, dat gericht is op prestatiegericht retailpartnerschap. Hietkamp zegt enthousiast: “Ik volg CHASIN’ al jaren en ben onder de indruk van de energie en drive van het merk. Ik zie enorme kansen om de groei in Nederland te versnellen.” Met zijn uitgebreide ervaring en sterke netwerk is Hietkamp goed uitgerust om CHASIN’ verder te laten groeien op de Nederlandse markt.
Summum opent nieuwe winkel in hartje Zwolle
Summum opent binnenkort een nieuwe winkel aan de Diezerstraat 14 in het centrum van Zwolle, waar eerst een winkel van Scotch & Soda gevestigd was. De officiële opening vindt plaats op 14 november 2024, waarmee het Amsterdamse modelabel een verdere stap zet in de uitbreiding naar het noorden van Nederland. Op 23 november volgt een feestelijke opening met activiteiten, waarbij de eerste bezoekers kunnen rekenen op goodiebags. De nieuwe winkel geeft klanten de kans om kennis te maken met de nieuwste collectie en de stijl van Summum.
Nelson vergroot distributiecentrum aanzienlijk in Hoofddorp
Nelson Schoenen is begonnen met de uitbreiding van hun distributiecentrum (DC) in Hoofddorp. De uitbreiding omvat 9000 m² extra opslagruimte, waarmee de totale capaciteit van het DC zal groeien naar 25.000 m². Daarnaast worden 700 m² aan extra kantoorruimtes gebouwd, waarbij alles voldoet aan de BENG-normen (Bijna Energie Neutrale Gebouwen). De oplevering van de uitbreiding staat gepland voor medio 2026. “In 2012 zijn we met ons kantoor en distributiecentrum verhuisd naar Industriegebied De President in Hoofddorp. Het geluk wil, dat op deze plek voldoende grond in het bezit was, om dusdanig uit te kunnen breiden, zodat we onze logistieke processen ook richting de toekomst kunnen waarborgen,” aldus Robert Herbermann, COO bij Nelson. “We vieren dit jaar ons 75-jarig bestaan en we zijn er als familiebedrijf enorm trots op, dat we in dit jubileumjaar zo’n mooie stap voorwaarts zetten. We groeien nog steeds; zowel online als met ons winkelbestand.” Ook benadrukt Herbermann dat het aantal Skechers-brandstores sterk toeneemt, waardoor de uitbreiding noodzakelijk is om de groei van het bedrijf te ondersteunen.
GLS breidt netwerk fors uit met PostNL-samenwerking
GLS Netherlands heeft zijn netwerk van Parcel Points aanzienlijk uitgebreid dankzij een samenwerking met PostNL, dat zijn pakketautomaten heeft opengesteld voor andere vervoerders. Hierdoor kunnen GLS-pakketten nu niet alleen bij 800 GLS Parcel Shops, maar ook bij bijna 1.100 PostNL-pakketautomaten worden bezorgd. Dit verdubbelt het aantal beschikbare afhaalpunten en biedt retailers meer flexibiliteit en keuze voor hun klanten. Wouter Baas, Director IT bij GLS Netherlands. “We geloven sterk in de meerwaarde van deze gedeelde netwerken om onze klanten en hun ontvangers een nog uitgebreider netwerk van pakketautomaten aan te bieden. Dit vergroot de flexibiliteit en keuzevrijheid voor de eindontvanger enorm.” Vanaf november kunnen consumenten kiezen voor bezorging bij een pakketautomaat, en vanaf 2025 wordt ook retourneren via deze automaten mogelijk.