Nieuwsoverzicht: MR MARVIS blijft nieuwe winkels openen, een nieuwe directeur voor het Collectief Circulair Textiel, Hunkemöller past winkelconcept aan en meer
Beeld: Mr Marvis
MR MARVIS blijft nieuwe winkels openen
De afgelopen weken opende het Nederlandse kledingmerk MR MARVIS nieuwe winkels in Breda, Brussel en Düsseldorf. Met de opening van Eindhoven op de planning voor december ligt het merk op schema om eind 2025 de beoogde 25 winkels te hebben geopend. Dat doel, 25 winkels in 2025, kondigde MR MARVIS eerder dit jaar aan. Momenteel telt het merk er 14, na de recente opening van de winkels in Breda, Brussel en Düsseldorf. MR MARVIS blijft op schema om dit ambitieuze doel te behalen met een nieuwe vestiging in Eindhoven (opening december) en verdere plannen voor de eerste helft van 2025. “Met 9 mooie, goed draaiende nieuwe winkels in 2024 zijn we meer dan tevreden over de uitrol van ons retailconcept dit jaar. 25 winkels in 2025 wordt een mijlpaal, maar tegelijkertijd voelt het meer alsof we pas net begonnen zijn!”, aldus Steven Vrendenbarg, medeoprichter van MR MARVIS.
Kiki Hagen nieuwe directeur Collectief Circulair Textiel
Collectief Circulair Textiel (CCT) heeft Kiki Hagen benoemd als nieuwe directeur, wordt bekendgemaakt middels een persbericht. Per november gaat Hagen, met haar uitgebreide ervaring als Tweede Kamerlid en inzet voor wetgeving rond verduurzaming in de textielsector, aan de slag als voorvrouw van deze producentenorganisatie. Hagen: “De textielindustrie is een van de meest vervuilende sectoren, en we kunnen de duurzame transitie niet langer uitstellen. CCT werkt samen met koplopers zoals The Knitwit Stable, The New Optimist en Organic Basics om duurzame productie de norm te maken. Ik roep alle producenten op om samen de circulaire keten te versterken.” Bestuurslid Janine Röling voegt toe: “Met haar visie en ervaring is Kiki de juiste leider om onze missie te realiseren: een toekomstbestendige textielsector.” CCT zet zich in voor robuuste ketensamenwerking en nieuwe partnerschappen, waaronder met Cibutex, om een volledig circulaire textielketen te bevorderen, zowel voor consument als zakelijke sectoren.
Hunkemöller voert omvangrijke business-transformatie door
Hunkemöller, de Nederlandse lingeriespecialist sinds 1886, onthult vandaag een grootschalige transformatie om haar positie als toonaangevend lingeriemerk te versterken. Het merk introduceert een vernieuwd winkelconcept, geoptimaliseerde productportfolio en een moderne merkidentiteit die beter aansluit bij de behoeften van de hedendaagse klant. Met de feestelijke opening van de nieuwe winkel aan de Oudegracht in Utrecht zet Hunkemöller de eerste stap in deze transformatie. Het vernieuwde winkelconcept richt zich op persoonlijke service en een ontspannen winkelervaring, ondersteund door intensieve trainingen voor medewerkers. CEO Brian Grevy: “Ons doel is om vrouwen in elke levensfase te ondersteunen met de perfecte beha, passend bij hun stemming en levensmoment.” De strategie focust verder op groei in kernmarkten, uitbreiding van groothandelsactiviteiten en een nieuwe webshop en app voor een premium online ervaring. Hunkemöller wil zo een leidende rol vervullen als meest vertrouwde lingeriemerk.
MARTAN opent pop-up winkel op Haarlemmerdijk
Van 14 tot 24 november opent MARTAN haar deuren aan de Haarlemmerdijk 144 in Amsterdam voor de exclusieve Autumn Pop-Up. Bezoekers kunnen de collectie van upcycled mode ontdekken, vervaardigd uit luxe hotellinnen, met exclusieve Archive Sale-items en unieke Runway Pieces. Met de feestdagen en Black Friday in zicht biedt MARTAN een verantwoord alternatief: duurzame, unieke cadeaus offline shoppen zonder bij te dragen aan overconsumptie.