Nieuwsoverzicht: Carhartt WIP x INVINCIBLE®, Bever inspireert duurzame keuzes met succesvolle Big Deal-campagne, en meer
Beeld: Carhartt
Carhartt WIP x INVINCIBLE® lanceert capsulecollectie met Shinsuke Nakada
Carhartt WIP en INVINCIBLE® presenteren voor najaar en winter 2024 een exclusieve capsulecollectie, ontworpen in samenwerking met de Japanse ontwerper Shinsuke Nakada. De collectie bestaat uit zeven eigentijdse items met een innovatieve, deconstructieve twist op klassieke Americana. Nakada liet zich inspireren door iconische Carhartt WIP-archieven en gaf de stukken een vernieuwende, detailgerichte interpretatie. De collectie bevat heruitvindingen zoals een Chore Coat van zware denim met afneembare capuchon, een omkeerbare Detroit Jacket en een outdoor-geïnspireerd lang mouwshirt. Pigment-geverfde jerseystukken met een gewassen, verzadigde afwerking maken de lijn compleet. De collectie is vanaf 7 december verkrijgbaar in INVINCIBLE®-winkels, hun online shop, op carhartt-wip.com, de Carhartt WIP iOS-app en in de Carhartt WIP-winkel aan de Herenstraat in Amsterdam.
Bever inspireert duurzame keuzes met succesvolle ‘Big Deal’-campagne
Tijdens Black Friday organiseerde Bever opnieuw de campagne ‘Big Deal’ om overconsumptie tegen te gaan. De buitenwinkel moedigde consumenten aan om niet te shoppen in aanbiedingen, maar hun ongebruikte buitenkleding in te leveren. Het resultaat: bijna 4.400 kilogram kleding ingezameld en 1.500 items teruggekocht. Hiermee laat Bever zien dat duurzame alternatieven op Black Friday mogelijk zijn. De ingeleverde kleding krijgt een nieuw leven via Bever’s circulaire programma’s. Goede items worden verkocht in de 2e Buitenkans-collectie, terwijl slaapzakken en schoenen worden gedoneerd aan initiatieven zoals de Sheltersuit Foundation en Fun Forest. Ook worden materialen zoals wol, jeans en tenten verwerkt tot nieuwe producten in samenwerking met Blue LOOP Originals en Fraenck. Sinds de lancering van hun anti-Black Friday-initiatief in 2021 heeft Bever al 150.000 kilogram aan kleding en uitrusting een tweede leven gegeven. CEO Albert Scholte benadrukt: “Het gaat niet om één dag per jaar. Met onze initiatieven willen we consumenten structureel inspireren om bewuster met hun spullen om te gaan.” Bever blijft zich inzetten tegen overconsumptie. Voor 2024 verwacht het bedrijf een recordaantal van 75.000 kilogram ingezamelde producten. Daarmee blijft Bever een krachtige boodschap afgeven: duurzaamheid is de echte deal.
FRANK WALDER lanceert Casual-lijn voor moderne dagelijkse stijl
FRANK WALDER breidt zijn collectie uit met FRANK WALDER Casual, een nieuwe lijn die moderne, sportieve kleding biedt voor het dagelijks leven. De collectie, bestaande uit ongeveer 30 modellen, combineert comfortabele pasvormen, eenvoudige verzorging en maximale draagbaarheid. Van zachte breisels en casual shirts tot sweatwear en perfect gesneden jeans: Casual maakt het dagelijks leven stijlvol en praktisch. De nieuwe lijn sluit qua kleurenpalet aan op de hoofdcollectie, maar onderscheidt zich door het vermijden van jassen en all-overprints. Met een maatvoering van 36 tot 48 en prijzen vanaf € 69,99 blijft de lijn trouw aan de merkidentiteit.