Aandachtspunten bij het bedrukken van promotiematerialen
Promotiematerialen worden in tal van verschillende varianten aangeboden. Denk allereerst aan het onderscheid wat gemaakt wordt tussen online- en offline promotiemiddelen. Online probeert men middels Search Engine Optimization (SEO) beter vindbaar te worden in een zoekmachine als Google. Offline laat men t-shirts bedrukken om mensen bekend te maken met de organisatie. Het bedrukken van t-shirts is niet alleen interessant, wanneer je deze op straat wilt dragen. Gebruik de t-shirts ook als bedrijfskleding, wat een gevoel van eenheid geeft op de werkvloer. Of zet de t-shirts in bij een grote beurs, waar je als organisatie aan deelneemt. Voor zo’n beurs is ook een spandoek bedrukken een goed idee! Het maakt dat je opvalt tussen je belangrijkste concurrenten.
T-shirts en spandoeken bedrukken heel eenvoudig
T-shirts laten bedrukken is tegenwoordig heel eenvoudig. Er zijn verschillende online aanbieders die deze dienst aanbieden. Vooraf lever je een ontwerp of bijvoorbeeld losse tekst aan, welke vervolgens op het t-shirt gedrukt wordt. Kies voor een aanbieder met kwalitatief goede shirts, om te voorkomen dat de bedrukking al snel los begint te laten of het shirt een verwassen uitstraling achterlaat op anderen. Iets wat invloed heeft op het beeld wat ze van je organisatie hebben. Bij een spandoek is het belangrijk vooraf goed na te denken over hetgeen je hierop laat afdrukken. Denk aan een slogan, een aanbieding of bijvoorbeeld een verwijzing naar je website.
Zorg dat de identiteit van je bedrijf herkenbaar is
Wanneer je voor het bedrukken van promotiematerialen als shirts en spandoeken kiest, is het belangrijk dat consumenten de identiteit van je organisatie hierin herkennen. Dit betekent concreet dat de gebruikte kleuren en lettertypen moeten passen bij de huisstijl van je bedrijf. Heb je nog geen vaste huisstijl? Creëer deze dan voorafgaand aan het laten bedrukken van de promotiematerialen. Bij het creëren van een huisstijl is het zaak rekening te houden met de kleuren die passen bij de doelgroep van je organisatie. Felle kleuren doen het goed bij een jongere doelgroep, terwijl kleuren als blauw en grijs geschikt zijn voor bedrijven met veelal zakelijke klanten.
Behaal zeven contactmomenten met de consument
Wist je dat een consument gemiddeld zeven contactmomenten met een bedrijf nodig heeft, alvorens deze een product of dienst afneemt? Door voor een combinatie van online marketing en bedrukte offline promotiematerialen te kiezen behaal je dat aantal eerder. Zo ben je de concurrentie te slim af en zie je de omzet van je organisatie groeien.