Als vrouwelijke ondernemer zelfverzekerd op de foto? De ideale make over!
Als vrouwelijk ondernemer is het ontzettend belangrijk om zelfverzekerd voor de dag te komen. Dat geeft jouw potentiële klanten immers het gevoel dat je weet wat je aan het doen bent. Om jezelf als ondernemer te promoten, heb je goeie foto’s van jezelf nodig voor op je website en socials. Met kwalitatieve en professionele producten zoals Redken shampoo zie je er stralend uit. Met deze look kom jij zelfverzekerd voor de dag.
Haar
Als jij zo zelfverzekerd mogelijk op de foto wilt, is het een goed idee om een styling afspraak te maken met een goede kapper, zodat deze jouw haar prachtig vol in model kan brengen. Zo heb je jezelf waarschijnlijk nog nooit gezien. Elimineer pluis met kwalitatieve haarproducten zonder siliconen of parabenen, bijvoorbeeld van Beauty Plaza. Hoe voel jij je het meest zelfverzekerd? Met je haar opgestoken of met los haar?
Makeup
Veel vrouwen hebben een standaard make up look die ze elke dag op doen, maar dat is niet altijd per definitie de look die jouw gezicht het beste tot zijn recht laat komen. Kijk daarom eens met een visagist naar je gezicht, wat past het best bij jou? Voor een zakelijke foto is een donkere smokey eye of heftige eyeliner niet bepaald een goed idee. Je moet een open uitstraling hebben. Ga voor een nette basis en niet al te heftige oogmake-up. Op je lippen mag je wel flink uitpakken met bijvoorbeeld een mooie rode lippenstift. Dat doet je tanden ook nog eens witter lijken.
Kleding
Je hoeft niet per se zakelijke kleding aan op je zakelijke foto. Zorg vooral dat jouw kleding bij jou persoonlijk past en het type klant aantrekt dat jij graag zou hebben. Laat de kleding niet al te veel opvallen. Een felle kleur kan wel, maar probeer printjes te vermijden. Wel kan het een goed idee zijn om alsnog even met een stylist naar je kleding te kijken, zodat je jouw doel ook daadwerkelijk kan bereiken.
De foto
Een goede foto wordt gemaakt door een goede fotograaf en een goede fotograaf kan letterlijk iedereen mooi op de foto zetten. Nederland stikt van de fotografen en de één is beter dan de ander. Check daarom altijd eerst het portfolio van de fotograaf op socials of op diens website, zodat je zeker weet dat je het werk van deze fotograaf mooi vindt. Op een zakelijke foto die klanten naar jouw bedrijf moet lokken, is het fijn als je een zo open mogelijke houding aanneemt. Zit dus rechtop en kijk recht in de camera. Een lach nodigt mensen uit. Experimenteer met wat het beste bij jou past: een lach met tanden of een lach met je mond dicht. Succes!