Anoter Label en MUD Jeans slaan de handen ineen, L’Oréal Benelux benoemt nieuwe countrymanager, Bol blijft groeien
Beeld: Anoter-Label
Anoter-Label en MUD Jeans slaan de handen ineen
Another-Label en MUD Jeans gaan een langdurige samenwerking aan. Ontdek de eerste collectie; een selectie van stijlvolle, duurzame en tijdloze denim pieces. Duurzaamheid staat hoog in het vaandel bij Another-Label, en dus was het een logische keuze om de handen ineen te slaan met MUD Jeans. Hét denimmerk dat sinds 2013 pionier is op het gebied van de circulaire economie. De collectie bestaat uit vijf denim styles, en zijn beschikbaar in twee kleuren: Off-white & light blue. De selectie is een doorvertaling van de key styles van Another-Label. Deze populaire designs, zoals een jumpsuit, het gilet en een cropped denim jacket met korte mouwen, keren elke collectie terug. ‘’De synergie tussen Another-Label en MUD Jeans illustreert de kracht van het bundelen van kennis en ervaring. Samenwerken brengt niet alleen een geweldige capsule collectie, maar ook een bundeling van een duurzame visie die de toekomst heeft.’’ – Lotte Lampe, oprichter Another-Label. De Another-Label <3 MUD Jeans collectie is verkrijgbaar vanaf januari 2024 op de websites van Another-Label en MUD Jeans in de winkels.
L’Oréal Benelux benoemt nieuwe countrymanager
Jean-Baptiste Dalle is bekend met de Nederlandse markt. Hij was al general manager van de Nederlandse divisie van L’Oréal tussen 2004 en 2009. L’Oréal Benelux heeft Jean-Baptiste Dalle benoemd tot de nieuwe countrymanager voor de Benelux. Hij neemt de rol over van Christian Marcos, die een nieuwe rol oppakt in het internationale team van het bedrijf in Parijs. L’Oréal is een van de grootste wereldwijde cosmetica- en schoonheidsbedrijven, gevestigd in Frankrijk. Het bedrijf is opgericht in 1909 door Eugène Schueller, begon als een klein bedrijf dat haarverf produceerde. Tegenwoordig is L’Oréal ene wereldwijd bekend merk met een uitgebreid assortiment. Hun passie, wetenschappelijke kennis en innovatie heeft geleid tot een breed assortiment: van make-up en huidverzorging tot haarverzorging en haarkleuring. L’Oréal zet zich al meer dan 110 jaar in voor veiligheid, werkzaamheid en kwaliteit.
Bol blijft in 2023 verder groeien
Ons eigen e-commerceplatform, Bol en haar partners behalen een netto-omzet van 2,9 miljard euro boekjaar 2023. Deze omzet ligt 7,3 procent boven het omzetniveau van een jaar eerder, zo blijkt uit de financiële resultaten van het moederbedrijf Ahold Delhaize. Bol weet in 2023 zijn verkoopvolume te laten groeien met 4,9 procent naar 5,9 miljard euro. Naast deze cijfers wordt voor het eerst ook het ebitda van Bol bekendgemaakt. Het ebitda komt neer op 151 miljoen euro en is daarmee met 21,5 procent gegroeid ten opzichte van een jaar eerder. Mocht je het gemist hebben, de Nederlandse webshop kreeg in 2023 ook merkupdate: Bol.com gaat namelijk sinds oktober 2023 verder onder de naam Bol. De nieuwe stijl is voornamelijk terug te zien in de typografie, fotografie en het kleurgebruik. Het herkenbare blauw blijft onderdeel van Bol. ‘’We zijn nu zoveel meer dan een website. We hebben een app en we zijn actief op sociale media. We voelen ons meer Bol dan Bol.com. En nog belangrijker, klanten noemen ons al zo. Het wordt ook formeel gebruikt en nu maken we het officieel’’, aldus Bol.
EssilorLuxottica maakt grote stappen in 2023
In het derde kwartaal buigt EssilorLuxottica haar omzetdaling om in een groei in het laatste kwartaal van het jaar 2023. Uit het financiële verslag van het bedrijf blijkt, dat het moederbedrijf van onder andere Ray-Ban, Pearle en Oakley zijn omzet met ruim 7 procent weet te vergroten en behaalt hiermee een omzet van 6,1 miljard euro. Het financiële jaar komt tot zijn einde nu het vierde kwartaal is afgerond. EssilorLuxottica heeft een omzet van 25,4 miljard euro. Welke gelijk staat aan een omzetgroei van ruim 7 procent. De meeste omzet haalt het brillenbedrijf uit de Noord-Amerikaanse afzetmarkt. Hier wordt 11,6 miljard euro binnengehaald. Het bedrijf verkoopt in Europa, het Midden-Oosten en Afrika 8 procent meer producten, waardoor de omzet neerkomt op 9,2 miljard euro. In de regio Azië-Pacific toont het bedrijf de sterkste groei – met 14,3 procent. De omzet in de afzetmarkt bedraagt 3 miljard euro. Uit Latijns-Amerika haalt EssilorLuxottica 1,5 miljard euro. De bedrijfswinst groeit met 8,2 procent, wat neer komt op 3,2 miljard euro. De voorzitter en Chief Executieve Officer van het bedrijf, Francesco Milleri, is te spreken over de sterke resultaten. ‘’Met opnieuw een omzetgroei van meer dan 7 procent, inclusief een versnelling in het vierde kwartaal, waarbij al onze regio’s hun steentje hebben bijgedragen, ben ik trots op deze resultaten. Onze winstgevendheid blijkt sterk, met een record op de aangepaste nettowinst van de groep en een vrije kasstroom van 2,4 miljard euro.’’