TOP

Blue Rebel moet verder groeien onder Euretco Label Company

Blue Rebel dat uit het faillissement van The Hilt werd gered door Euretco Label Company is klaar voor de uitdaging. Wendy Verhoeven, verantwoordelijk voor de marketing & pr van het jeanslabel.

Het lijkt of het moeilijke economische klimaat het label ongemoeid laten. “Uiteraard willen we groeien met Blue Rebel, in Nederland maar ook internationaal”, vertelt Wendy over de nieuwste aanwinst van Eurteco Label Company. “Het is knap hoe het merk anderhalf jaar na de lancering door The Hilt al helemaal staat.” Groeien met Blue Rebel ziet Wendy dan ook niet somber in: “Blue Rebel staat nog in de kinderschoenen, maar heeft al wel succes geboekt. Er blijkt ruimte in de markt voor een label als dit. Belangrijk is ook dat er een goed en enthousiast team op Blue Rebel zit dat beschikt over een enorme know how van het merk.”

Positionering

Wat de collectie betreft gaat Blue Rebel op dezelfde voet verder. Wendy: “De uitdaging zit ‘m nu in het duidelijk positioneren van Blue Rebel in de markt en het label sterker te branden. Wij geloven in het merk én dat we hier grote successen mee gaan boeken. Jeans blijft de core business van Blue Rebel met de juiste modellen en wassingen volgens de nieuwste trends. We kijken wel hoe we, bijvoorbeeld met tops, het collectiebeeld van Blue Rebel extra kunnen versterken.”

Persoonlijk contact

Weten wat er leeft in de winkels en hoe Blue Rebel het in de winkels doet.” Wendy onderstreept het belang van persoonlijk contact met de winkelier. “Vanuit Blue Rebel zullen we ons ook gaan richten op goed POS-materiaal en een goede merkbeleving in de winkel. Dit zal uiteraard moeten bijdragen aan een goede doorverkoop.” Voor Blue Rebel gaan we zeker kijken hoe we social media kunnen gaan invullen. Uiteindelijk is aanwezigheid op het sociale netwerk voor elk merk belangrijk. “Er valt bijna niet aan te ontkomen. Alleen het moet wel doordacht en consequent worden opgepakt. Het is een extra marketingactiviteit die veel tijd en aandacht nodig heeft. Maar social media kunnen veel.”

Nieuwe modellen en two-packs

Trots kondigt Wendy meteen ook maar een nieuwtje aan. Blue Rebel komt dit najaar met een aantal nieuwe modellen.” In oktober zijn dat een black en een rinsed denim. Vanaf november is er een chino verkrijgbaar en vanaf december komt er een nieuwe zomerse wassing. Ook is de collectie uitgebreid met two-packs boxers en V-necks voor zowel boys als girls. Bovendien wordt de maatserie uitgebreid: vanaf oktober is een groot gedeelte van de collectie al leverbaar vanaf maat 92.
Verkoopinformatie: Marjolein van der Veen > 06 – 4103 8915, info@bluerebel.nl