TOP

C&A viert twee nieuwe winkelopeningen in Amsterdam, Floor van de Pavert van Superbra genomineerd voor Rotterdamse Zakenvrouw Award, Bijenkorf lanceert duurzaamheidsambities voor 2030

C&A viert twee nieuwe winkelopeningen in Amsterdam, Floor van de Pavert van Superbra genomineerd voor Rotterdamse Zakenvrouw Award, Bijenkorf lanceert duurzaamheidsambities voor 2030 en Amazon, trotse partner van UEFA vrouwenvoetbal, lanceert vrouwenvoetbalwinkel. Dit lees je in het nieuwsoverzicht van 11 maart.

Beeld: C&A

C&A viert twee nieuwe winkelopeningen in Amsterdam

C&A gaat voor groei en dat was op 9 maart 2024 te merken in Amsterdam. De omnichannel moderetailer heeft plannen om de komende drie jaar meer dan 100 nieuwe winkels te openen in Europa en ziet aanzienlijke groeimogelijkheden in Nederland. Dit wordt aangetoond door de opening van de twee nieuwe winkels in het centrum van Amsterdam. Beide filialen, de Kinker als in de Ferdinand Bolstraat, zijn volgens de nieuwe stadsformule gebouwd. De opvallende kleine winkelvloeren zijn maximaal gericht op het bieden van inspiratie, shopervaring en klantrelaties, allemaal specifiek gericht op vrouwen. C&A is gefocust om het bedrijf te laten groeien. Het retailnetwerk, vooral in stadscentra, blijft een cruciale rol spelen in deze ontwikkeling. Hier wil de winkelier laten zien wat het vernieuwde C&A te bieden heeft en hoe het zowel zijn bestaande als nieuwe klanten kan verrassen met moderne, betaalbare en kwaliteitsvolle kleding. Beide nieuwe filialen hebben een winkeloppervlakte van ongeveer 300 m2. Ook op servicegebied kan de klant een andere aanpak verwachten. Stefanie Schneider, Market Lead C&A Benelux, zegt: “In deze Amsterdamse winkels is meer ruimte voor een persoonlijke ondersteuning en een meer op maat gemaakte dienstverlening. Denk daarbij aan personal shopping op afspraak, of persoonlijke aanbiedingen voor onze lokale members’’. Ook stapt C&A af van de winkelpresentatie. Er wordt volop ingezet op het inspireren van hun klanten. Deze twee nieuwe locaties vormen samen met het reeds bestaande filiaal in de Kalverstraat één sterk stadsnetwerk. Is jouw maat of gewenste kleur niet op voorraad? Binnen 24 uur kan het in de Amsterdamse winkel worden opgehaald. Dit geldt ook voor de items die je in de winkel op de webshop van C&A bestelde. Op 9 maart heeft het feestelijke openingsweekend van de drie stadswinkels: Kinker, Ferdinand Bolstraat en Kalverstraat plaatsgevonden. In de twee nieuwste filialen werden klanten zelfs getrakteerd op een manicure of een persoonlijke schets, bijpassend bij de zojuist gescoorde outfit.

Floor van de Pavert van Superbra genomineerd voor Rotterdamse Zakenvrouw Award

De oprichtster van Superbra, Floor van de Pavert, is één van de vijf genomineerden van de Rotterdamse Zakenvrouw van het jaar Award 2024 in de categorie ‘Ondernemer/Eigenaar”. De Rotterdamse onderneemster is dankzij haar successen, onderscheidende vermogen, maatschappelijke betrokkenheid en het versterken van de werkgelegenheid in de regio Rotterdam en daarbuiten genomineerd. Floor zet zich in voor een BH-revolutie en wil de aandacht vestigen op de fundamenteel andere benaderingen van SuperBra’s in BH-advies, die zij beschrijft als ‘het moderne brafitten’. Vaak wordt gedacht dat een BH nooit echt comfortabel kan zitten, maar volgens Floor van de Pavert komt dit omdat mensen zelden de optimale maat dragen. Deze reden motiveerde haar in 2016 om SuperBra op te richten. Vorig jaar is de derde vestiging van SuperBra in Amsterdam geopend. In Rotterdam en Utrecht zitten de andere vestigingen van de winkelketen. Met name tijdens de kosteloze en vrijblijvende brafittingen, die sinds de coronapandemie op afspraak worden georganiseerd, komt het waardevolle advies van SuperBra tot zijn recht. SuperBra heeft de cupmaten lopen van A t/m Q en de omvangsmaten van 60 t/m 105. De winkelketen heeft met meer dan 130 BH-maten op voorraad de grootste maatrange in de Benelux. In 2020 leverde de aanpak van SuperBra al een nominatie op voor de Rotterdamse Zakenvrouw van het jaar, en in 2021 werd Van de Pavert verkozen tot Beste Ondernemer van Utrecht.

Bijenkorf lanceert duurzaamheidsambities voor 2030

De Bijenkorf lanceert nieuwe duurzaamheidsambities voor 2030 tijdens de Week van de Circulaire Economie. De afgelopen jaren heeft de Bijenkorf al grote stappen gezet op het gebied van circulaire economie. De eigen CO2-uitstoot werd in vijf jaar tijd bijna gehalveerd en het assortiment duurzamere producten en diensten is fors uitgebreid. Ruim 16% van de omzet kwam in 2023 uit duurzamere producten en diensten. Sinds 2016 heeft de Bijenkorf haar missie om ‘het meest inspirerende, creatieve en duurzame warenhuis te zijn, waar iedereen zich bijzonder kan voelen’ omgezet in concrete doelstellingen op het gebied van duurzaamheid. Als pionier in duurzaamheid was de Bijenkorf de eerste Nederlandse retailer die het Convenant Duurzame Kleding en Textiel ondertekende. Daarnaast stopte het warenhuis als eerste met de verkoop van bont, mohair, angora, exotische huiden en schadelijke glitters in cosmetica. Ondanks de uitdagingen van de huidige retailmarkt, blijft de Bijenkorf zich inzetten voor een nieuwe, brede en ambitieuze duurzaamheidsstrategie. Deze strategie omvat tien beloften voor een duurzame toekomst. “In Nederland hebben wij als warenhuis een voorbeeldrol in de retail. We hadden als één van de eerste warenhuizen wereldwijd een CO₂-doelstelling in lijn met het Klimaatakkoord van Parijs en zetten nu de volgende stappen door de circulaire economie te omarmen en onze eerdere doelstellingen uit te breiden en aan te scherpen.”, aldus Giovanni Colauto, CEO van de Bijenkorf. Een belangrijke nieuwe belofte is dat een derde van alle verkopen een circulair karakter heeft in 2030. Vintage producten, reparatie- en onderhoudsservices voor sneakers en tassen zijn voorbeelden van circulaire producten en diensten. Hierdoor gaan producten vaker en langer mee en hoeven producten niet steeds vervangen te worden door iets nieuws. De merkpartners van de Bijenkorf spelen een belangrijke rol bij het realiseren van de duurzaamheidsambities. De Bijenkorf zet zich samen met hen in voor het verbeteren van de arbeids- en leefomstandigheden in de toeleveringsketens, en is daarnaast steeds met ze in gesprek over klimaatdoelstellingen en materiaaleisen. Het waarborgen van goed werkgeverschap is een essentieel onderdeel van de vernieuwde duurzaamheidsambities. De Bijenkorf verbindt zich eraan een inclusieve en diverse organisatie te zijn, waarin iedereen gelijkwaardig is en dezelfde kansen en mogelijkheden krijgt om in te blijven floreren. Volgens Chiel van Leeuwen, Hoofd Duurzaamheid, is samenwerken met merken voor de Bijenkorf cruciaal om hun beloften waar te maken. Deze reis naar een duurzame toekomst kunnen we alleen samen maken. We kijken ernaar uit succesvolle samenwerkingen voort te zetten.

Amazon, trotse partner van UEFA vrouwenvoetbal, lanceert vrouwenvoetbalwinkel

Amazon is de trotse partner van het UEFA vrouwenvoetbal en heeft vandaag haar nieuwe vrouwenvoetbalwinkel gelanceerd. Ontdek meer dan duizend hoogwaardige producten, variërend van meisjes- en dameskleding tot sportvoeding en uitrusting, met snelle en gratis bezorging voor Prime-leden op geselecteerde items. De selectie aan producten is door een volledig vrouwenteam samengesteld. Amazon wordt later dit jaar de huisvesting van de eerste officiële UEFA Women’s Champions League online winkel, inclusief merchandise. ‘’Over de hele wereld zien we een enorm enthousiasme en steun voor het vrouwenvoetbal, met recordaantallen toeschouwers en media-aandacht, en met steeds meer jonge meisjes die gaan voetballen, er is een groeiende interesse en vraag naar voetbaltenues, kleding en uitrusting voor vrouwen. Als trotse partners van UEFA Vrouwen Voetbal zijn we toegewijd om onze kracht te gebruiken om nog meer momentum voor het vrouwenvoetbal te genereren. Onze Vrouwenvoetbal winkel maakt het voor klanten nog makkelijker om toegang te krijgen tot alles dat zij nodig hebben, wetende dat ze een kwalitatieve selectie kopen en dat het snel geleverd wordt, op tijd voor hun volgende wedstrijd.”, aldus Maria Giulia Biguzzi, Hoofd Amazon’s EU Fanshop. Amazon heeft voorafgaand aan de knock-outfase van de UEFA Vrouwen Champions League een Europese merkcampagne gelanceerd, met echte speelsters, die laten zien dat het spelen van vrouwenvoetbal zelfvertrouwen en zelfverzekerdheid op en buiten het veld geeft. Deze lente wordt de nieuwe reclamecampagne, genaamd The Grit, geregisseerd door BAFTA-genomineerde regisseur Molly Manning Walker – en oprichter van het voetbalteam Babe City FC – gelanceerd. De campagne viert de vaardigheid, spirit en pure kwaliteit in het vrouwenvoetbal van vandaag. De voetbalsters vervullen een leidende rol en tonen hun passie, vastberadenheid en teamgeest, zowel op als buiten het veld. De reclame laat zien dat het vrouwen en meisjes van nu zijn. Amazon speelt een ondersteunende rol door een uitgebreid assortiment van hoogwaardige producten aan te bieden die essentieel zijn voor trainen, spelen en herstellen.