TOP

Cinque combineert traditie, Italiaanse passie en kwaliteit met vakmanschap en innovatieve designs

Cinque staat al bijna veertig jaar voor moderne authenticiteit met Italiaanse grandezza. Het merk is in veel landen succesvol, en richt zich nu op de Benelux.

Het merk Cinque werd in 1984 opgericht door twee vrienden in het Italiaanse Cinque Terre. Hun plan was ambitieus: Italiaanse mode met liefde voor details en design over de wereld verspreiden. Zij deden dat in de geest van de jaren tachtig, toen Italiaanse mode een statussymbool was. Bijna veertig jaar na de oprichting is Cinque een eigentijds en progressief modemerk voor vrouwen en mannen. Het combineert traditie en Italiaanse passie in kwaliteit, vakmanschap en innovatieve designs. Het Italiaanse merk begeeft zich in het entry premium tot het hogere prijssegment.

Collecties

Casual. Modern. Authentiek. Dit zijn de bijvoeglijke naamwoorden die de collecties van Cinque het beste beschrijven. Cinque heeft een passie voor schoonheid en klasse. Wat hiermee wordt bedoeld, blijkt uit de collecties. Elk jaar is er een lente-zomer- en een herfst-wintercollectie, evenals twee tussencollecties voor zomer en winter, Celebration Early Fall en Celebration Early Spring. Daarnaast biedt het 9 to 5-programma een businesscollectie voor vrouwen en mannen met permanente aanvullingsmogelijkheden.

Opposites attract, dat is het stylingcredo van de komende Cinque-wintercollectie. Cinque combineert in het najaar en winter van 2023 schijnbare tegenstellingen en creëert hiermee een verrassende look.

Het nieuwe chic

Met de terugkeer van de blazer verandert de look en wordt een verandering in silhouetten ingeluid. Het verlangen naar meer geklede outfits is volgens Cinque het logische gevolg van twee jaar casualisering. Het ‘nieuwe chic’ van Cinque zien we in de blazer, een elastisch aansluitende jurk, prachtige blouses, knitwear en getailleerde jassen van fijne wolmengsels. De nieuwe look vereist ook innovatieve, soepele en moderne materialen. Zoals een fluweelzachte baggy broek van brede corduroy, technische stretchkwaliteiten voor statement broeken en tencel-kwaliteiten voor  boyfriend suits. Ook zien we nylon in popkleuren voor puffer-jassen en licht gewatteerde indoor-blouses.

Lifestyle-wereld

Cinque staat anno 2023 voor meer mode en meer zichtbaarheid. Die boodschap brengt onder meer Tristan Bolwin, brand manager bij Cinque. “We hebben het merk hergepositioneerd in de verkoop en we hebben ook de collecties verfijnd en meer uitgewerkt tot waar Cinque voor staat: moderne, casual authenticiteit met Italiaanse grandezza. Vandaag de dag staat Cinque niet voor het individuele product, maar voor een lifestyle-wereld, inclusief schoenen en tassen”, zegt Bolwin,die het merk graag verder door Europa verspreidt. “We zijn goed gepositioneerd in Oostenrijk en Zwitserland

– nu hebben we onze zinnen gezet op de Benelux en Scandinavische markten.”

Info: cinque.de, douwe@buromode.nl