Consumententrends op de Trendsafari: generatie Z
Een belangrijke demografische trend die besproken wordt en in beeld te zien zal zijn, is de opkomst van de ‘generatie Z’. Kenmerkend voor deze jonge generatie is dat ze opgroeien in een digitale maatschappij omringd door een visuele cultuur en een enorm netwerk aan informatie en sociale contacten hebben waardoor ze al vroeg een groot bewustzijn over de wereld ontwikkelen.
In deze blog laat ik je kennismaken met drie voorbeelden uit de modemarketing, speciaal ontwikkeld voor deze doelgroep;
#Beentrill# / Tumblr couture
#Beentrill#, een streetwear merk voor zoals ze het zelf noemen de kinderen van het internet, is ontstaan uit een kunstcollectief in London.
Inspiratie vinden ze in de diepste krochten van het internet waarna ze deze ‘high tech’-beelden op een ‘low tech’-manier verwerken op shirts en caps.
Recentelijk hebben ze een capsulecollectie gemaakt met Coca Cola en een heel wijs promofilmpje gemaakt waarin je met de cursor alle hoeken van de metro kan doorkruisen.
Let op; ga met je muis over het filmpje om in alle hoeken te kijken.
Adidas / Your future is not mine
Adidas wil mensen aanmoedigen om hun eigen toekomst te creëren, ongeacht alle restricties die je worden opgelegd door de samenleving. Adidas bracht al eerder zo’n sterke boodschap naar buiten, met de ‘Creators Never Follow’-campagne, waarin onafhankelijkheid en individualiteit worden aangemoedigd. Bij de nieuwe campagne is een korte film gemaakt die geregisseerd is door Terence Neal. In de film zijn zeven artiesten en influencers te zien.
Ok grl / online platform
De meeste traditionele glossy’s voelen achterhaald, toch blijven de onderwerpen voor de doelgroep interessant; beroemde tienersterren, make-up en mode. Ok grl is een online platform dat de bekende onderwerpen brengt, maar ook opkomende digitale sterren laat zien en die je online, op een interactieve manier, over je scherm kan laten dansen.
RESERVEER NU JE PLEK BIJ DE TRENDSAFARI EN ONTVANG 10 EURO KORTING (geldig tot en met 3 juni)
Meld je nu aan! |
|
|
Datum: | Maandag 27 juni 2016 | |||
Locatie: | W Hotel & X Bank Amsterdam | |||
Tijd: | 09:00 tot 12:30 | |||
Prijzen: |
€99,95,- voor niet-abonnees |
|||
|
De nieuwe editie van Jan Agelink’s Trendsafari wordt gehouden op maandag 27 juni in het luxe W Hotel en winkelplatform X Bank. Beide zijn gevestigd in het voormalige hoofdkantoor van de Kas Bank aan de Spuistraat in Amsterdam. | ||