Dagnieuws: Jac Hensen kondigt onthulling van extra etage in Dordrecht aan, BALR. X FIVE, Kledingketen Uniqlo opent dit jaar twee nieuwe winkels in NL en meer
Beeld: Jac Hensen
Jac Hensen kondigt onthulling van extra etage in Dordrecht aan
Herenmodewinkel Jac Hensen maakt met trots bekend dat ze op 16 mei een extra etage van 200m2 hebben onthuld in hun vestiging in Dordrecht. Deze spannende ontwikkeling biedt klanten een uitgebreidere winkelervaring en een nog breder assortiment aan stijlvolle herenkleding. Met de toevoeging van de extra etage aan de in 2016 geopende winkel krijgen bezoekers in het centrum van Dordrecht de mogelijkheid om te genieten van een grotere selectie aan hoogwaardige herenkleding, inclusief formele en informele outfits, accessoires en schoenen. De nieuwe etage in het monumentale winkelpand is ontworpen om een hoogstaande ervaring te bieden, waar klanten gemakkelijk kunnen laten inspireren of adviseren. De onthulling van de extra etage markeert een belangrijke mijlpaal voor Jac Hensen en benadrukt het voortdurende streven naar uitmuntendheid en klanttevredenheid. Het toont ook de betrokkenheid van Jac Hensen bij het bieden van een uitstekende winkelervaring en de wens om de verwachting van hun gewaardeerde klant bij ieder bezoek te overstijgen. Om deze gebeurtenis te vieren, organiseerde Jac Hensen een speciaal openings-evenement op 16 mei, waar klanten werden uitgenodigd om als eregasten de nieuwe etage te verkennen en te genieten van exclusieve kortingen en activiteiten. Festiviteiten zullen doorgaan in de twee weekenden daarna, waarbij ook het winkelend publiek van de binnenstad wordt uitgenodigd om langs te komen.
BALR. X FIVE
Het populaire Amsterdamse modemerk BALR., geliefd bij sportliefhebbers, en het wereldwijd bekende luxe hospitality- en entertainmentmerk FIVE hebben de handen ineengeslagen voor een exclusieve modecollectie: FIVE MODE. De samenwerking tussen FIVE en BALR. resulteert in een levendige fusie van voetbal, muziek, kunst, dans en mode. De collectie biedt een veelzijdige garderobe voor zowel mannen als vrouwen, inclusief accessoires zoals bucket hats, slides, zwem- en strandkleding en reiskleding. De ontwerpen zijn unisex en te mixen en matchen voor een coole en inclusieve look. Deze limited edition collectie markeert de intrede van FIVE in de modewereld. Het pronkstuk van de collectie is een limited edition voetbalshirt, het duurste voetbalshirt ooit, versierd met 30.000 Swarovski-stenen, en is beperkt tot slechts 11 stuks. Deze is geïnspireerd door klassieke voetbalshirts en voorzien van nummer vijf. Het shirt symboliseert de luxe en de voetbalsfeer van de samenwerking tussen BALR. en FIVE. Het eerste shirt werd overhandigd aan Gerard Piqué tijdens de officiële lancering bij FIVE Palm Jumeirah. De collectie nodigt uit met de slogan ‘Come Play like a BALR.’ en is nu online beschikbaar via BALR.com, FIVEMODE.com, Pachashop.com en in de FIVE MODE-winkels. De tweede lancering wordt verwacht in juni 2024.
Kledingketen Uniqlo opent dit jaar twee nieuwe winkels in Nederland
Uniqlo opent nieuwe vestigingen in Rotterdam en Amsterdam. De winkelketen komt oorspronkelijk uit Japan en draagt de waarden van eenvoud, kwaliteit en duurzaamheid hoog in het vaandel. De nieuwe winkel in Rotterdam markeert de eerste vestiging van het Japanse kledingmerk in de stad. Uniqlo zal aan de Lijnbaan 177 beschikken over ongeveer 1.550 vierkante meter winkelruimte. In Amsterdam komt de nieuwe vestiging aan het Koningsplein, wat de tweede locatie van Uniqlo in de hoofdstad zal zijn. Sinds 2018 heeft het merk al een winkel aan het Rokin. Daarnaast heeft Uniqlo al enkele jaren een vestiging in Den Haag. Uniqlo’s assortiment, bekend als LifeWear, bestaat uit comfortabele basics met eenvoudige ontwerpen. De kledingstukken, variërend van T-shirts tot bodywarmers, zijn meestal in diverse kleuren verkrijgbaar. Wereldwijd heeft Uniqlo maar liefst 2.400 winkels. De exacte openingsdata van de nieuwe winkels zijn nog niet bekend, maar het dochterbedrijf laat weten dat beide locaties dit jaar nog zullen openen. “Na meer dan vijf jaar actief te zijn geweest in Nederland, voelt dit als het juiste moment om de volgende stap te zetten in onze bedrijfsuitbreiding,” aldus Benelux-COO Kaman Leung. Uniqlo heeft al langere tijd plannen om uit te breiden in Nederland. Zo lanceerde het merk een halfjaar geleden een Nederlandse webshop.
‘MOḌA: Moroccan Fashion Statements’ opent 3 oktober in Centraal Museum Utrecht
Vanaf 3 oktober 2024 presenteren DAR Cultural Agency en het Centraal Museum Utrecht de tentoonstelling ‘MOḌA: Moroccan Fashion Statements’. Deze tentoonstelling toont de veelzijdigheid van hedendaagse Marokkaanse modeontwerpers en de Marokkaanse diaspora in Nederland. Met zeven thema’s, zoals ‘Monumental’ en ‘Cosmopolitan’, worden zo’n honderd objecten tentoongesteld die interculturele en persoonlijke verhalen vertellen. De expositie loopt tot 2 maart 2025. MOḌA plaatst de makers centraal en belicht hun artistieke werk en verhalen. Thema’s zoals ‘Amazigh Hair Heritage’ en ‘Friendship’ tonen unieke projecten van bekende ontwerpers, zoals Ilham Mestour en Tamy Tazi. De tentoonstelling weerspiegelt de complexiteit van de Marokkaanse cultuur en de wederzijdse invloed tussen de diaspora en creatieven in Marokko. Er zijn werken te zien van onder anderen Mina Abouzahra, Daily Paper, Hassan Hajjaj en DIOR. MOḌA omvat ook een verbindingsprogramma en een rijk geïllustreerd boek, uitgebracht door Wbooks. Deze samenwerking tussen het Centraal Museum en DAR Cultural Agency benadrukt de verwevenheid van kunst en dagelijks leven.