Dagnieuws van 25 april: Miss Etam en Roxanne Hazes lanceren zomercollectie, nieuw Nederlands Sustainable Fashion Collectief maakt duurzame mode zichtbaar onder mainstream publiek, en meer
Beeld: Miss Etam
Miss Etam en Roxeanne Hazes lanceren zomercollectie
Een van de populairste modemerken in Nederland, Miss Etam, bundelt haar krachten met zangeres en stijlicoon Roxeanne Hazes om een exclusieve collectie te lanceren. Deze samenwerking resulteert in een unieke combinatie van luchtige kledingstukken en trendy accessoires. Roxeanne Hazes benadrukt: “Mode moet leuk zijn en je een goed gevoel geven, ongeacht je maat en vorm. Samen met Miss etam hebben we een collectie gecreëerd die precies dat doet!’’ De collectie biedt een scala aan kledingstukken, van elegante jurken tot comfortabele blouses en accessoires zoals sieraden, hoeden en tassen. Je kunt de Miss Etam x Roxeanne Hazes collectie vinden in maten variërend van 36 tot 54. De collectie is vanaf vandaag, 25 april, beschikbaar op de website van Miss Etam.
Nieuw Nederlands Sustainable Fashion Collectief maakt duurzame mode zichtbaar onder mainstream publiek
Onlangs werd SF/Collective gelanceerd, tijdens Fashion Revolution Week, in het bijzijn van Europarlementariër Lara Wolters. Dit duurzame mode collectief bestaat uit 41 toonaangevende modevoorlopers die hun krachten bundelen om duurzame mode bekender te maken bij het grote publiek en mensen te inspireren bewuste kledingkeuzes te maken. Het collectief zal dit doen via verschillende programma’s, waaronder PR, Giftcard en Community. SF/Collective is ontstaan vanuit de behoefte om duurzame modemerken en -initiatieven, die populair zijn binnen de duurzame modewereld, meer zichtbaarheid te geven buiten deze niche. Ondanks een kwalitatieve collectie, innovatieve bedrijfsmodellen of waardevolle services, vinden deze merken het vaak moeilijk om op te boksen tegen de grote marketingbudgetten en netwerken van gevestigde modebedrijven, die minder bezig zijn met het milieu, mensenrechten en dierenwelzijn. Door samen te werken als collectief wil SF/Collective deze barrières doorbreken en laten zien dat het aantal duurzame modebedrijven groeit en terrein wint. SF/Collective is momenteel alleen actief op de Nederlandse markt, maar heeft de ambitie om in elk Europees land soortgelijke gemeenschappen op te bouwen die samenwerken op het gebied van PR en content creatie. Er wordt ook gewerkt aan het uitbreiden van de Sustainable Fashion Gift Card naar Europees niveau, met de eerste stap richting België gepland voor volgend jaar.
Hugo Boss volgende retailer die Rusland verlaat
Hugo Boss heeft besloten om al zijn zakelijke activiteiten in Rusland stop te zetten, is op Reuters te lezen. Hiermee sluit het modeconcern zich aan bij een groeiende lijst van retailers die het land verlaten. De activiteiten van Hugo Boss zijn verkocht in Rusland aan wholesale partner Stockmann. Dit betekent het einde van de aanwezigheid van Hugo Boss in dit land, ook al was het bedrijf al 2 jaar niet meer actief in Rusland. De e-commerce activiteiten in Rusland waren destijds ook al gepauzeerd. Sinds het land Oekraïne binnenviel is Hugo Boss een van de vele retailers die Rusland heeft verlaten. Onder andere H&M, Zara, Adidas, Nike, Mango en Sephora gingen de retailer twee jaar geleden al voor.