De nieuwkomers! Zeven inspirerende vrouwenmodemerken die je wil kennen en kan spotten, dus spreken bij Modefabriek
1. laure+max
De identiteit van laure+max ligt in de vrouw die haar belichaamt. Deze vrouw is vrijheidslievend, daring en assertief. Ze heeft een eigen stijl. Ze volgt haar verlangens. Ze gaat mee met de tijd. Ze kiest voor een garderobe die op haar lijkt. En – better yet – bij haar past. Ongeacht mode of trends. De collecties van laure+max gaan samen met het dagelijks leven van de moderne vrouw: ze draagt met net zoveel plezier een (little) floral dress als een stijlvolle jongensachtige overall en een broek met hoge taille en/of oversized parka. ‘Wij hebben de wens om te ontsnappen aan trends en moderne silhouetten aan te bieden, waarin elke vrouw graag haar tijd doorbrengt. We maken mode voor morgen.’ Op Modefabriek vind je laure+max in hal A, stand A228.
2. SAND Copenhagen
Als een van de meest leading Deense modemerken overstijgt SAND Copenhagen leeftijd, geslacht en kleur en spreekt het iedereen aan die een goed gevoel heeft voor detail, de beste materialen, de perfecte snit en lekker gaat op hedendaagse premium mode. ‘We zijn niet alleen een modebedrijf dat kleding maakt. Er zitten veel gedachten achter elke collectie, er zit veel creatieve energie in elk item. Niet alleen vanwege het gevoel van de stoffen of de schoonheid van de items, maar ook omdat je alles gemakkelijk kunt dragen en je je comfortabel voelt waar je ook bent.’ Op Modefabriek vind je SAND Copenhagen in hal F, stand F772.
3. Scotch & Soda
Scotch & Soda staat bekend om het gebruik van rijke details in eclectische collecties. Seizoen na seizoen haalt het Amsterdamse kledingmerk inspiratie uit authentieke elementen en invloeden uit de hele wereld, zonder verfijning, kwaliteit en originaliteit uit het oog te verliezen. Met een fascinatie voor het verleden en een sterke aandacht voor het heden, weet Scotch & Soda steeds opnieuw te verrassen. ‘Wij vieren de vrije geest van Amsterdam. We zijn eindeloos optimistisch en laten ons inspireren door de liberale visie van onze thuisstad, waarbij we opkomen voor individualiteit, authenticiteit en de kracht van zelfexpressie om het unieke te creëren: een houding die tot uiting komt in onze ontwerpen.’ Op Modefabriek vind je Scotch & Soda in hal A, stand A330.
4. Five Units
Five Units, geboren in 2008 in Kopenhagen, verrijkt het dagelijkse leven van vrouwen middels tijdloze, eenvoudige Scandi-ontwerpen. Denk aan: comfortabele pasvormen en duurzame stoffen, waarbij betere broeken de voorkeur krijgen boven meer broeken. De collectie biedt pantalons, casual broeken, jeans en zogeheten Essentials: broeken die nooit uitverkocht zijn en ontworpen om de basis te vormen van de garderobe van elke vrouw. ‘We’re more than trouser makers!’ Op Modefabriek vind je Five Units in hal A, stand A354.
5. HUMILITY
De collectie van HUMILITY is een ware weerspiegeling van haar tijd en biedt een ‘moeiteloze’ garderobe met sobere en gestructureerde lijnen. Bij HUMILITY draait het om de essentials van de moderne garderobe, minimalistische en ingetogen kledingstukken die een moderne vrouwelijkheid onthullen. Balans en eenvoud in combinatie met pure lijnen en natuurlijke kleuren vormen de basis van haar stijl. De collectie is van Franse origine en wordt in Nederland vertegenwoordigd door showroom Soledad Senlle valentina. ‘HUMILITY is the quality of being humble en dat is precies waar ons Franse modelabel voor staat!’ Op Modefabriek vind je Humility in hal B, stand B602.
6. JAPAN TKY
In een snel veranderende wereld ontwerpt JAPAN TKY zogezegd: langzaam. Bij het Japanse modermerk is duurzaamheid key. Ze houden de impact minimaal door dicht bij huis te produceren en een collectie op te bouwen die lang meegaat. Verwacht: tijdloze stijlen die trends overstijgen mét behoud van comfort uniciteit en veelzijdigheid. ‘Er is een gezegde in Japan: één exemplaar leidt je naar vele… Deze filosofie is door de jaren heen stukje bij beetje opgebouwd en beschrijft perfect onze kern. De basis.’ Op Modefabriek vind je JAPAN TKY in hal B, stand B804.
7. Blast-Off
Een all-round merk van Italiaanse bodem met een hands-on aanpak én internationale uitstraling. Dankzij de gedeelde voorliefde van Creative Director Lidia Pavesi en Edoardo Giomi, voor zowel kunst als fotografie, interieur en cultuur, zijn de collecties eigenzinnig. Uniek. En speels. ‘We zijn gedreven om tijdloze ontwerpen te creëren door een unieke esthetiek uit te beelden. Aandacht voor detail gecombineerd met eclectisch materiaalgebruik en op maat ontwikkelde stoffen. Om onszelf scherp te houden en toekomstige generaties in de mode te inspireren.’ Op Modefabriek vind je Blast-Off in hal B, stand B912.
P.S. en dit is nog maar een kleine greep van de 390+ collecties die in de Amsterdamse RAI neerstrijken. Mocht het je ontgaan zijn, Modefabriek legt de focus deze editie volledig op vrouwen en brengt niet alleen modemerken, maar ook mooie merken op het gebied van accessoires, skincare en lifestyle, want ideaal voor de bijverkoop.