TOP

Decathlon en Freeletics bundelen krachten voor gepersonaliseerde fitnesservaring

Decathlon is een samenwerking gestart met fitnessapp Freeletics om een innovatieve en gepersonaliseerde trainingsoplossing aan te bieden. Door sportmaterialen te combineren met AI-gestuurde coaching willen de twee partijen fitness toegankelijker maken en gebruikers helpen om structureel te blijven trainen.

Beeld :Decathlon

Uit onderzoek van Decathlon blijkt dat bijna 70% van de gebruikers van fitnessapparatuur niet goed weet hoe ze deze effectief kunnen gebruiken. Hierdoor haakt circa 50% binnen drie maanden af. Het partnership met Freeletics, dat wereldwijd 59 miljoen gebruikers telt en actief is in 175 landen, moet daar verandering in brengen.

Gebruikers die Decathlon x Freeletics-producten aanschaffen, krijgen gepersonaliseerde begeleiding via de Freeletics-app. Afhankelijk van het product krijgen zij 3 maanden gratis toegang of 50% korting op een jaarabonnement. De eerste set – een pakket weerstandsbanden – is vanaf 7 april 2025 beschikbaar. Eind 2026 moeten meer dan 100 producten deze geïntegreerde aanpak bieden. “Met deze samenwerking combineren we coaching en apparatuur om barrières weg te nemen en mensen echt te ondersteunen in hun sportdoelen,” aldus Daniel Sobhani, CEO van Freeletics. Céline Del Genes van Decathlon voegt toe: “Zo maximaliseren we de waarde van onze producten en stimuleren we een duurzame sportbeleving.”

De samenwerking loopt in eerste instantie vijf jaar.