TOP

Distrikt Nørrebro strijkt neer in Nijmegen en Arnhem, Forever 21 stelt voormalig H&M-topman aan als ceo, kritiek op ode van Philipp Plein aan Kobe Bryant

Distrikt Nørrebro opent winkels in Nijmegen en Arnhem, Forever 21 stelt voormalig H&M-topman aan als ceo en de show van Philipp Plein moest een ode zijn aan wijlen Kobe Bryant, maar viel niet in goede aarde. Dat en meer lees je in het nieuwsoverzicht van 26 februari.
Distrikt Nørrebro opent winkels in Nijmegen en Arnhem

Distrikt Nørrebro opent dit jaar een winkel in Arnhem en één in Nijmegen, zo meldt de Gelderlander. Het filiaal in Nijmegen trekt in het pand waar voorheen CoolCat zat, gevestigd aan de Broerstraat. De deuren gaan open op 7 mei. De opening van de vestiging in Arnhem is gepland begin november. Die zaak komt in het voormalige pand van Jeans Center aan de Roggestraat. Distrikt Nørrebro is één van de zusterketens van het Nederlandse kledingconcern The Sting. Het merk opent dit jaar vijftien winkels in ons land, waaronder in Rotterdam en Enschede. Dan heeft het merk er in totaal twintig.

Forever 21 stelt voormalig H&M-topman aan als ceo

De nieuwe mede-eigenaar van Forever 21,  de Authentic Brands Group, heeft de voormalige H&M-topman Daniel Kulle aangesteld als de nieuwe ceo van de failliete kledingretailer. Dat meldt Fashionnetwork. Kulle werkte twee decennia bij de Zweedse kledingretailer, recentelijk als strategisch adviseur van voormalig ceo van de H&M Group Karl-Johan Persson. In zijn nieuwe functie richt Kulle zich op het moderniseren van Forever 21. Forever 21 werd onlangs overgenomen door Authentic Brands Group, Simon Property Group en Brookfield Property Partners.

Kritiek op ode van Philipp Plein aan Kobe Bryant

De Duitse mode-ontwerper Philipp Plein heeft kritiek gekregen op de show van zijn wintercollectie 2020 tijdens de modeweek in Milaan, meldt Fashionnetwork. Zijn poging om een ode te brengen aan de overleden Kobe Bryant en zijn dochtertje, die omkwamen bij een helikoptercrash, werd op sociale media fel bekritiseerd. De show bevatte een capsulecollectie met kristallen bedekte truien met Bryant’s nummer ’24’ en het woord ‘Plein’ in grote, gouden letters. Ook stonden er grote helikopter op de catwalk.

In een brief heeft de ontwerper uitgelegd dat de catwalkset al in november 2019 was gepland en ontworpen – voorafgaand aan de tragische dood van Bryant in januari – en dat het te laat was om de helikopters te vervangen. De opbrengst van deze capsullecollectie schenkt hij aan de Mamba and Mambacita Sports Foundation. Die organisatie werd opgericht na de dood van Kobe en zijn dochter Gianna.

Uitbreiding kledinglijn Bassie & Adriaan

De kledinglijn van het televisieduo Bassie & Adriaan is zo populair dat de collectie wordt uitgebreid, schrijft het AD. Manager van het duo Sjef Scholte wil geen verkoopcijfers delen, maar zegt dat de statistieken hem zeer tevreden stellen. “Het is ongekend. De populariteit van die twee verbaast ons elke dag opnieuw.’’ De eerste collectie ging december vorig jaar in de verkoop. Daarop staan teksten gedrukt als ‘Allememaggies’, ‘Drommels drommels drommels’, ‘Foutje moet kunnen baas’ en ‘Ik heb ook altijd pech’. Bij de uitbreiding van de kledinglijn wil Scholte fans inspraak geven.

Hullekes opent pop-up in Fashion for Good Experience

Hul le Kes & Hul le Kes ReShared openen donderdag 26 maart een pop-up shop in de Fashion for Good Experience in Amsterdam. Ook spreekt ontwerper Sjaak Hullekes tijdens een talkshow in het museum over zijn ervaringen in duurzaam ontwerpen en ondernemen. Zowel de Hul le Kes en Hul le Kes ReShared collecties zijn tot en met vrijdag 3 april verkrijgbaar in Amsterdam. Daarna wordt het verkocht in de winkel van Margriet Nannings in Amsterdam. Hul le Kes ReShared is een samenwerking tussen Hul le Kes en de ReShare Store, het tweedehands en vintage winkelconcept van het Leger des Heils. Het werd vorig jaar oktober gelanceerd.