Etaleur en visual merchandiser Amy van Heuvelen: “Het is belangrijk dat de sfeer van de etalage terug te vinden is in jouw winkel”
547
In de wereld van retail draait alles om de eerste indruk, en niets vangt die beter dan een zorgvuldig samengestelde etalage. Maar wat zijn de geheimen achter een opvallende etalage die niet alleen aandacht trekt, maar ook klanten naar binnen lokt? Amy van Heuvelen, etaleur en visual merchandiser voor Studio Beerbaum, heeft door de jaren heen een schat aan waardevolle inzichten verzameld. Met maar liefst 18 jaar ervaring op haar naam, kent ze de klappen van de zweep en weet ze precies wat nodig is om jouw etalage eruit te laten springen.
Beeld: Studio Beerbaum Tekst: Caro van Dijk Etaleren versus visual merchandise First things first, wat houden etaleren en visual merchandise eigenlijk in? En is er een verschil tussen de twee? Etaleren, ook wel window dressing genoemd, richt zich op het visueel aantrekkelijk maken van de etalages om klanten naar binnen te lokken. Visual merchandise daarentegen
Dit artikel is exclusief voor members
Wachtwoord vergeten? Klik hier.