‘Fysieke retailers moeten game-elementen toepassen in de winkel’
Door game-elementen op een goede manier toe te passen in de winkel, kunnen retailers zorgen voor een zinvolle en betekenisvolle ervaring. Dat zegt Jeroen van Mastrigt-Ide van adviesbureau We Love Your Work in het nieuwe nummer van RetailTrends. Games zijn écht niet alleen voor kinderen!
Opdrachten
De merkbeleving zou door games eveneens kunnen worden vergroot. Zo stuurt Urban Outfitters opdrachten naar klanten via een app, die een beloning kunnen opleveren. De opdrachten moeten veelal in de winkel worden uitgevoerd, zoals het scannen van een bepaalde code of een ’truth or dare’-actie. Helemaal omnichannel dus!
Voordeel
Voor Bjorn Borg ontwikkelde gamesbureau BrandNewGame een spel waarbij consumenten online punten konden verdienen. De punten leverden voordeel op de fysieke winkels. De game werd echter niet gelanceerd, omdat Bjorn Borg hun geld toch aan iets anders wilde besteden.
Tip: maak ook je etalage interactief!
Ook Jan Trendman spotte de ‘speel-trend’.