TOP

Hoe gaat het met Magic Bodyfashion? [interview]

"We willen Magic Bodyfashion naar een ander niveau tillen", waren de woorden van Linda Leestemaker twee jaar geleden. In 2012 nam zij samen met Marc de Graaff het bedrijf over waarna een behoorlijke reorganisatie volgde. "We hebben nu voortdurend een dubbelcijferig groeipercentage."

Hoe is het afgelopen tijd gegaan met Magic Bodyfashion?

Linda Leestemaker: “Bij ons gaat het erg goed. Marc de Graaff en ik hebben in maart 2012 Magic Bodyfashion overgenomen, een bedrijf dat internationaal een Total Bodysolution Concept biedt, en we hebben nu voortdurend een dubbelcijferig groeipercentage. Ook het eerste half jaar van 2015 zijn we enorm gegroeid ten opzichte van de branche. Dat is zowel binnen als buiten Nederland en hier zijn we erg trots op.”

Het gaat nog steeds niet heel goed in de modebranche maar jullie weten het hoofd heel goed boven water te houden. Wat maakt jullie beter dan andere merken?

“Dat vragen wij ons ook wel eens af. Ik denk dat het komt doordat toen wij het bedrijf drie jaar geleden overnamen, wij een enorme groeipotentie zagen in zowel de productie als in de sales in binnen- en buitenland. Het bedrijf deed altijd aan reactief zaken doen waarbij klanten naar ons toe kwamen. Wij zijn proactief de markt gaan benaderen en dat werpt nu zijn vruchten af. Ik denk dat dit wel een groot aandeel heeft gehad in het feit dat het merk het nu zo goed doet. We hebben er nu veel mooie, nieuwe internationale klanten bij.”

“Daarnaast komen we voortdurend met nieuwe, innovatieve producten waar andere merken vaak stil staan omdat ze minder omzet genereren. We hebben een Total Bodysolution Concept dat heel breed is op het gebied van bodyfashion waardoor we op veel gebieden representatief zijn.”

Hoe zorg je voor nieuwe klanten?

“Dat komt met name door het netwerk dat Marc en ik al hadden. Wij zijn geen onbekenden van de bodyfashionwereld want wij zijn werkzaam geweest bij grote internationale merken. We hadden dus al een mooi internationaal netwerk waar we nu onder andere gebruik van maken.”

Hoeveel verkooppunten hebben jullie momenteel?

“Circa 3.500 in 57 landen. We liggen bij de mooiste internationale warenhuizen zoals een Bijenkorf in Nederland, Harrods in Londen en Galeria Kaufhof in Duitsland. Wij richten ons op department stores en de zelfstandige lingerie- en modezaken maar ook op bekende online kanalen. Op deze manier hebben we in de afgelopen drie jaar ook onze naamsbekendheid enorm weten te vergroten.”

Welk artikel loopt het hardst?

“Een van onze runners zijn onze plak bh’s voor bij een topje met een blote rug. Het is een product dat wel meer op de markt te vinden is maar niet in de kwaliteit die wij bieden, daarom worden deze producten herhaaldelijk bij ons gekocht. Daarnaast verkopen we ook erg goed in het shapewear segment. De markt is natuurlijk doodgegooid met shapewear maar wij onderscheiden ons door een net wat hipper product te leveren binnen dit segment.”

Jullie zijn constant bezig met innovatie, kunnen we binnenkort nog iets nieuws verwachten?

“We hebben onlangs een nieuw concept toegevoegd bij Magic Bodyfashion, dat is Magic Happy Feet. Dit is een lijn producten voor in de schoenen. We komen ook dit najaar – levering november – met een volledig nieuwe lijn genaamd Magic Yoga, yogaproducten met een shapefunctie. In februari 2016 brengen we met Magic Swim, dat is een lijn swimwear die ook een shapefunctie heeft.”

Waar moet het naartoe met Magic Bodyfashion?

“Wij willen ons hele concept zodanig uitbreiden dat je voor alles op bodyfashiongebied bij ons terecht kunt. Daar proberen we steeds weer nieuwe, innovatieve ideeën aan toe te voegen. Ons plan is dus om nog wel even te blijven groeien.”

Contactgegevens

Magic Bodyfashion B.V.
Twentepoort West 51
7609 RD  Almelo
+31 546 727300

magic Bodyfashion 50EB - Backless Beauty

Backless Bra

Magic Bodyfashion Happy Feet
Magic Happy Feet

Magic Bodyfashion lUve Bra
Backless Bra

Magic Bodyfashion Swim
Magic Swim

Magic Bodyfashion Yoga
Magic Yoga