TOP

Hunkemöller krijgt een andere eigenaar

Hunkemöller krijgt een nieuwe eigenaar. De Amerikaanse investeringsmaatschappij Redwood Capital Management neemt het lingeriemerk volledig over en voorziet het bedrijf van een solide financiële basis. Daarmee kan Hunkemöller haar strategische transformatieprogramma versneld doorvoeren en verder bouwen aan een toekomstbestendige organisatie.

Beeld: Hunkemöller

De overname gaat gepaard met een herstructurering van bestaande schulden én een kapitaalinjectie, bedoeld om de merkpositionering, omnichannelstrategie en internationale expansie te versterken. “Samen met Redwood gaan we bouwen aan de volgende fase van Hunkemöller,” aldus CEO Brian Grevy. “Onze focus ligt op het creëren van een onderscheidende klantbeleving, met een sterke combinatie van fysieke winkels, e-commerce en innovatieve productlijnen.”

Redwood beheert zo’n $10 miljard en heeft zich gecommitteerd aan langetermijngroei. “Hunkemöller is een krachtig merk met een rijke historie,” aldus Ruben Kliksberg en Sean Sauler, Co-Chief Investment Officers bij Redwood. “We kijken ernaar uit om het team te ondersteunen bij de verdere groei.”

Het transformatieprogramma richt zich op winkelvernieuwing, uitbreiding naar nieuwe markten, de lancering van een nieuw e-commerce- en loyaliteitsplatform, en meer datagedreven besluitvorming via AI. Ook investeert Hunkemöller in medewerkers en interne processen. De eerste resultaten zijn zichtbaar in vernieuwde winkels in onder meer Utrecht, Waalwijk en Hannover. Met deze nieuwe koers zet Hunkemöller vol in op toekomstbestendig leiderschap in de Europese lingeriemarkt.