In 2024 vraagt groeipotentieel om vernieuwende businessmodellen
625
INretail voorziet voor 2024 een uitdagend jaar in de non-food retail; het huidige businessmodel van veel ondernemers sluit niet meer aan bij het huidige competitieve speelveld en het snel veranderende oriëntatie- en koopgedrag van consumenten zet het rendement onder druk. Jan Meerman, algemeen directeur van INretail, benadrukt de belangrijke rol van klantfocus, evenals het belang van digitalisering en data-analyse. Tevens ziet Meerman mogelijkheden in de groeiende markt voor tweedehands (vintage) producten en in duurzaamheid. Consumenten overwegen het steeds meer bij hun aankoopproces en wettelijke voorschriften op dit gebied worden strenger.
Beeld: Ksenia Chernaya via Pexels ”De sociale functie van winkels in de lokale samenleving wordt nog zwaar onderschat.” “In onze samenleving zijn gezonde winkels keihard nodig. Het economisch belang is duidelijk, maar de sociale functie van winkels in de lokale samenleving wordt nog zwaar onderschat.” Winkels zorgen voor aantrekkingskracht, verbinding en een gevoel van saamhorigheid.
Dit artikel is exclusief voor members
Wachtwoord vergeten? Klik hier.