TOP

@jantrendman spot: nieuwe merkervaringen

Op de Trendsafari op 12 januari 2016 staat het thema ‘New Granmar’ centraal: in een nieuwe tijd spreken we met een nieuwe taal op het gebied van design, marketing en communicatie. De consument met meer zelfbeschikking en -kennis zoekt naar nieuwe manieren om contact te maken met merken en producten. Daarbij horen ook nieuwe merkervaringen. Hier alvast wat bijzondere en vooruitstrevende voorbeelden.

MINI FASHION BAR | PIMKIE

Modemerk Pimkie heeft het minibarconcept geadopteerd om zijn laatste collectie van kleding en accessoires aan de vrouw te brengen. Doelend op vergeetachtige fashionistas, biedt de kleine ‘winkel’ verschillende items van de Pimkie-collectie, inclusief een regenjas, comfortabele schoenen en zonnebrillen. Welke items worden aangeboden is afhankelijk van de locatie, de dichtstbijzijnde events en het weer.
De Mini Fashion Bar is geïntegreerd in de kast van de hotelkamer, wat gasten de mogelijkheid geeft om items te passen en te vragen naar andere maten. Alle items kunnen gedragen worden en er kan voor worden betaald op het moment dat ze uitchecken.
Pimkie heeft de Mini Fashion Bar gelanceerd in Banks Boutique hotel in Antwerpen. Er zijn plannen voor Mini Fashion Bars in hotels in Milaan, Barcelona, Berlijn en Parijs. 

Nieuwe Merkervaring mini fashion bar 1

Nieuwe Merkervaring mini fashion bar 2

 


SCOTCH & SODA | AIRBNB

Een appartement huren via Airbnb waar een complete garderobe van Scotch & Soda op je wacht die je mee mag nemen bij vertrek. Via Airbnb kun je nu een appartement huren die de lifestyle van Scotch & soda ademt , het is het appartement van ‘Lola’ die zelf naar haar broer is die verblijft in een exotisch land. Er hangt een garderobe van het merk waar je gebruik van mag maken en die speciaal op elke gast wordt afgestemd.
Een aparte en bijzondere manier om echt helemaal onder te dompelen in de wereld van Scotch & Soda.

Nieuwe Merkervaring scotch  soda airbnb 3

Nieuwe Merkervaring scotch  soda airbnb 4

 


MOUNTAIN STANDARD | THE  LIVING LAB

Mountain standard is een vrij exclusief outdoor merk dat een nieuwe manier zocht om hun consument te betrekken in het maken maar ook verkopen van hun producten.
Ze hebben in Boulder ( Colorado ) een zogenaamd ‘ Living Lab’ geopend waar potentiële consumenten werden uitgenodigd om mee te kijken naar hun designproces maar óók naar de manier waarop men de consument het best kan benaderen. Daarnaast ook ruimte om koffie te drinken, een potje darts te spelen of even rustig een boek te lezen. De resultaten van dit “living lab” worden verwerkt in de najaaarscollectie.

Nieuwe Merkervaring mountain standard 5

Nieuwe Merkervaring mountain standard 6

 

 

Op 12 januari 2016 organiseert Textilia de Trendsafari over zomer 2017 met Jan Agelink. Verzeker je van een plek en meld je nu aan!