Kledingreparatie op de piste, nieuwe creatief directeur voor Caruso en Studio Anneloes breidt digitale shopping experience uit met app
credit beeld: Patagonia Worn Wear Repair Tour
Patagonia’s Worn Wear: kledingreparatie op de piste
Het reparatieteam van Patagonia’s Worn Wear gaat de Europese skipistes op tijdens de Patagonia Worn Wear Snow Tour 2024. Het outdoor sportkledingbedrijf laat deze winter twee mobiele reparatiewerkplaatsen afreizen naar populaire sneeuwbestemmingen in Frankrijk, Italië, Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland en het Verenigd Koninkrijk. Hier kunnen skiërs en snowboarders kosteloze reparaties ontvangen voor zaken als kapotte ritsen, gescheurde kleding en losgeraakte knopen. Daarnaast worden bezoekers aangemoedigd om zelf te leren hoe ze hun uitrusting kunnen repareren. Worn Wear stimuleert het verlengen van de levensduur van kleding en biedt daarom gratis reparaties aan voor elk merk, op basis van wie het eerst komt, het eerst maalt. Willem Swager, directeur Finance & Operations bij Patagonia, benadrukt dit initiatief. “Als kledingsector moeten we dringend ophouden de planeet te gebruiken alsof ze vervangbaar is. Vanwege klimaatverandering is het noodzakelijk dat onze industrie collectief heroverweegt hoe we onze producten inkopen, produceren, op de markt brengen en terugnemen.” Meer over Worn Wear en de tourdata vind je hier:https://eu.patagonia.com/nl/en/wornwear/snow-events.html
Max Kibardin nieuwe creatief directeur van Caruso
Caruso, het Italiaanse herenmodemerk dat deel uitmaakt van de Chinese Fosun-groep, heeft Max Kibardin aangekondigd als de nieuwe creatief directeur. Kibardin (1976) is een in Rusland geboren, maar geadopteerde Italiaanse ontwerper die sinds de lancering van zijn schoenenlijn in 2005 een sterke internationale reputatie heeft. Na zijn studie architectuur in Moskou en mode aan het Istituto Marangoni in Milaan, begon Kibardin zijn carrière in Parijs bij Karl Lagerfeld. Hij werkte al enkele seizoenen aan de collecties van Caruso mee. Kibardin meldt dat hij het een eer vindt om deel uit te maken van Caruso, een vooraanstaand bedrijf in de sector en een symbool van Italiaanse excellentie, waar creatief erfgoed en vakmanschap perfect samenkomen om unieke kleding te creëren met stijl, kwaliteit en aandacht voor detail.
Nieuwe eigenaar voor tassenmerk Fitz & Huxley
Het tassenmerk Fitz & Huxley heeft een nieuwe eigenaar, de Weltbild D2C Group, zoals aangekondigd wordt in een persbericht. Fitz & Huxley staat bekend om zijn tassen van natuurlijke en duurzame materialen, waaronder een tas gemaakt van gerecycled oceaanplastic met een volledig gecertificeerde toeleveringsketen. Voor de Weltbild D2C Group betekent deze overname een verdere toewijding aan duurzaamheid. “Met deze belangrijke aankoop versterken we onze betrokkenheid bij de megatrend van duurzaamheid nog verder. “Als fabrikant van rugzakken en accessoires biedt Fitz & Huxley een tegenwicht tegen de fast fashion trend,” aldus Christian Sailer, CEO van de Weltbild D2C Group, in het persbericht. “Met deze stap versterken we ons duurzame aanbod voor de groeiende kring van consumenten die bewust winkelen. “De hoogwaardige en stijlvolle rugzakken en tassen vullen onze merken en productassortimenten zeer goed aan.” Fitz & Huxley blijft als zelfstandig merk opereren, maar krijgt toegang tot het uitgebreide klantenbestand van de Weltbild D2C Group. Oprichter Lars Meßmann blijft aan bij Fitz & Huxley en zal samen met CEO Christian Sailer het merk verder ontwikkelen vanuit Berlijn.
OFM. nieuwe kledingpartner Married at First Sight
Vanaf dinsdag 16 januari start het nieuwe seizoen van televisieprogramma Married at First Sight op RTL4 en Videoland. In seizoen 9 kleedt herenmoderetailer OFM. de aanstaande bruidegoms niet alleen voor de bruiloft, maar ook voor de huwelijksreis. Hiermee is de retailer de nieuwe kledingpartner van het programma. OFM. maakt shoppen voor een trouwpak graag gemakkelijk – en ook een beetje leuk. Daarom worden verschillende winkels van de retailer uitgelicht in het programma en wordt er niet alleen gekleed voor het jawoord. Zo zijn ook de vaders, vrienden en getuigen voorzien van een outfit. “Wij vinden het belangrijk dat je een outfit draagt die bij je past, maar ook het beste van jezelf laat zien. Zeker op de trouwdag, maar ook in alle andere momenten in het leven,” aldus stylist Robbert Spek – die ook te zien is in het programma.
Studio Anneloes breidt digitale shopping experience uit met app
In de afgelopen achttien jaar heeft Studio Anneloes een prominente positie ingenomen in de Nederlandse damesmodemarkt. Zo is haar kleding inmiddels verkrijgbaar in de winkels van ruim driehonderd retailers, de Bijenkorf warenhuizen en via de eigen webshop. Met ingang van het nieuwe jaar is daar een extra digitale shopping experience van hoogwaardige kwaliteit aan toegevoegd, namelijk een gloednieuwe app. Head of Marketing & E-commerce Leonie Lammers: “In de huidige, digitaliserende markt merken wij bij onze steeds bredere doelgroep dat hun shopgedrag zich richting apps verplaatst. Wij willen op deze manier awareness en consideratie rondom ons merk blijven creëren.” Voor de ontwikkeling van de app heeft Studio Anneloes de handen ineengeslagen met JMango360, een zeer ervaren aanbieder van premium (shopping) apps. Lammers: “Hierin hebben we elkaar uitgedaagd om de app naar een next level te brengen op het gebied van User Experience en look-and-feel. Zolang je als gebruiker op een beeldvullend home-scherm met een verticale swipe functie, iets dat direct zowel intuïtief als vernieuwend voelt.” De app is te downloaden via de App Store of Google Play Store. Wij spraken Anneloes van Studio Anneloes uitgebreider voor Textilia 01, hou deze editie dus zeker in de gaten (verschijnt 16 januari)!