TOP

Meer traffic naar je winkel? Organiseer dan een instore modeshow

“Wat ik mis bij het kiezen van mijn nieuwe zomer- of wintercollectie is dat de winkels laten zien wat er in de hun winkel hangt. De kleding hangt natuurlijk in de schappen, maar daar kijk ik niet doorheen. Het visueel maken door showen en presenteren versterkt voor mij de keuze. Ik zie dan mooie combinaties op een dame en wordt daardoor enthousiast. Loop ik alleen langs de rekken dan kan ik vaak niet slagen.”

Aan het woord is Els; zomaar een klant van diverse damesmodewinkels. Els is 57 jaar, probeert soms ook haar mode op internet te kopen. Maar helemaal tevreden is ze dan ook niet! 

Dyon Hagenaars eigenaar van modellenbureau DC Models kan dit zeker beamen. Zeker nu ook heel veel online wordt gekocht moet je je als winkel beter gaan onderscheiden. In beginsel is dan de sfeer, aankleding en natuurlijk de gastvrijheid belangrijk. 

Maar er is veel meer mogelijk. Iedere winkel heeft zijn eigen stijl. Daar moet je mee aan de slag om die eigen stijl onder de aandacht van je eigen klanten te brengen. Dat is een traject; het presenteren van je eigen winkel en vervolgens daarmee je klanten bereiken. Het bereiken doe je natuurlijk ook met de uitingen op social media, in de nieuwsbrieven of misschien nog gewoon per post. 

Maar daarmee komt de klant zeker nog niet direct naar de winkel. Er zijn diverse en zeker ook betaalbare verkoopondersteunende mogelijkheden zoals een gezellige kleine huis presentatie  complete modeshow, of een “open huis”. Want wat je zoekt is traffic in de winkel en verkoop stimulerende activiteiten, die uiteindelijk resulteren in omzet. Dyon en zijn team denken hierin mee. Dit start al met de keuze van het instore model, passend bij jouw winkel en jouw klanten natuurlijk. Herkenbaarheid is hierbij héél erg belangrijk. De klant moet zichzelf kunnen herkennen in het model.

Als je dan verder gaat denken of groter, dan kun je nog in een thema of een stijl uit gaan bouwen, en het liefst ieder seizoen iets anders, wat unieks en opvallende uitingen. Het DC Models team zal dan ook zeker meedenken in de ideeën uitvoering hiervan. Want niet één winkel is hetzelfde en ook hun bezoekende publiek niet.                 

Al meer dan 30 jaar is DC Models gespecialiseerd in het organiseren van allerlei soorten events. Winkelcentra, stadscentra, beurzen, inkoop- en bruidsmodeshows; niets is voor hen te groot. Maar ook de meer intieme werkzaamheden als instore modellen zijn voor hen een steeds groter wordend deel van de werkzaamheden.

Het feit dat de instore modellen steeds terug worden geboekt is het levende bewijs dat dit concept écht werkt als omzet verhogend voor winkels.

We spreken graag een keer met u af voor een vrijblijvend koffiemomentje. Wij brengen dan uiteraard de Brabantse Worstenbroodjes mee. Bel voor een afspraak 076-5038803 of mail naar info@dcmodels.eu