TOP

Nieuwsoverzicht: AI-startup Engaige haalt 1 miljoen euro op voor uitbreiding automatiseringsplatform klantenservice, C&A zet zich opnieuw in voor bewustwording borstkanker, Scapino breidt uit en meer

In het nieuwsoverzicht van vandaag updaten we je over het belangrijkste fashion nieuws binnen de modebranche.

Beeld: Engaige

AI-startup Engaige haalt 1 miljoen euro op voor uitbreiding automatiseringsplatform klantenservice

De Rotterdamse AI-startup Engaige heeft €1 miljoen aan seed funding opgehaald om hun klantenservice-automatiseringsplatform verder te ontwikkelen en internationaal uit te rollen. De investering komt van het Graduate Entrepreneur Fund, Mamadoo Ventures, Keadyn en een aantal angel investeerders. Engaige’s platform automatiseert contactkanalen zoals chat en e-mail en richt zich op bedrijven met complexe klantenservicebehoeften. Het maakt gebruik van Agentic AI en grote taalmodellen om taken, zoals het herversturen van bestellingen, volledig zelfstandig af te handelen, met kostenbesparingen tot 80% en een hogere klanttevredenheid als resultaat.

C&A zet zich opnieuw in voor bewustwording borstkanker

Voor het vijfde jaar op rij zet C&A zich in om aandacht te vragen voor borstkanker. Het bedrijf ondersteunt vrouwen met de ziekte door hun persoonlijke verhalen te delen, van diagnose tot herstel. Twee vrouwen, Cristina Inés Gill en Michèle Müller, die eerder met C&A werkten aan “The Bra Stories”, delen hun ervaringen en onderstrepen het belang van zelfonderzoek.

C&A herintroduceert ook postmastectomie-beha’s in nieuwe uitvoeringen, speciaal voor vrouwen die met borstkanker te maken hebben gehad. Hiermee willen ze zowel fysieke als emotionele steun bieden. Daarnaast moedigt C&A mensen aan om bondgenoten te worden voor borstkankerpatiënten, door middel van emotionele, praktische en mentale steun. De campagne benadrukt het belang van zelfonderzoek en vroegtijdige opsporing.

Scapino breidt uit: Nieuwe winkels om dichterbij de klant te zijn

Scapino kondigt met trots de opening aan van een groot aantal nieuwe winkels in 2024. Deze uitbreiding is een belangrijk onderdeel van de strategie van Scapino om nog dichterbij de klant te komen en hen op zoveel mogelijk locaties een optimale winkelervaring te bieden. De nieuwe winkels zullen worden geopend in onder andere Zaandam, Bovenkarspel, Breda,

Groningen en een tweede winkel in Apeldoorn, Tilburg en Zwolle. Met deze uitbreiding vergroot Scapino haar verzorgingsgebied. “We zijn blij dat we onze klanten dit jaar op nog meer locaties kunnen verwelkomen”, zegt Adem Doymaz, algemeen directeur van Scapino. “Deze uitbreiding stelt ons in staat om nog meer mensen betaalbare, kwalitatief goede producten aan te bieden. Door de uitbreiding met een groot aantal fysieke winkels, komen we nu nog dichter bij onze klanten. We zijn er trots op dat we al 50 jaar een vertrouwde naam voor betaalbare schoenen, sport en vrijetijdsartikelen in de winkelstraten zijn. Naast ons uitgebreide assortiment schoenen zijn we uniek in het grote aanbod bekende sportmerken en inmiddels bekende eigen merken, zoals ons voetbalmerk Dutchy en ons merk voor vrijetijdskleding Mountain Peak.” Naast nieuwe winkelopeningen worden ook een groot aantal winkels verhuisd of verbouwd. Een nieuw en fris concept dat al succesvol is uitgevoerd in een groot aantal van de winkels is bedoeld om de winkelervaring te optimaliseren. 

MAIUM lanceert unieke poncho in samenwerking met Van Gogh Museum

MAIUM en het Van Gogh Museum hebben de krachten gebundeld voor een exclusieve samenwerking. Het resultaat is een duurzame poncho met een verborgen print van Van Gogh’s beroemde schilderij Amandelbloesem, dat zichtbaar wordt bij contact met water.

De poncho, gemaakt van 77 gerecyclede PET-flessen, combineert kunst en functionaliteit. Hij is volledig waterdicht, makkelijk op te vouwen en ideaal voor fietsers door zijn verstelbare formaat. De samenwerking is geïnspireerd door Van Gogh’s liefde voor natuur en buitenleven, waarbij zijn iconische bloesemschilderij centraal staat. Met deze stijlvolle regenponcho moedigt MAIUM aan om vaker de fiets te pakken en zo bij te dragen aan een schonere wereld. De MAIUM x Van Gogh Museum poncho is nu verkrijgbaar via MAIUM.nl en vanaf eind september ook via de website van het Van Gogh Museum.