TOP

Nieuwsoverzicht: Alexander McQueen opent eerste outlet in Designer Outlet Roermond, Tess V breidt uit, V.FRAAS breidt portfolio uit met partnership ShedRain en meer

In het nieuwsoverzicht van vandaag updaten we je over het belangrijkste fashion nieuws binnen de modebranche.

Beeld: Alexander McQueen

Alexander McQueen opent eerste outlet in Designer Outlet Roermond

Op 12 augustus 2024 opent Alexander McQueen zijn eerste outlet in Nederland, in Designer Outlet Roermond. De nieuwe winkel biedt een breed scala aan producten, waaronder kleding voor mannen en vrouwen, accessoires, tassen, klein lederwaren en schoenen. Alexander McQueen, opgericht door Lee Alexander McQueen in 1992 en onderdeel van de Kering Group sinds 2001, staat bekend om zijn kwaliteit en creatieve visie. Sinds december 2023 is Seán McGirr de creatieve leider van het merk, dat bekendstaat om de combinatie van fragiliteit en kracht, traditie en moderniteit in hun collecties. Met de toevoeging van Alexander McQueen versterkt Designer Outlet Roermond zijn aanbod van luxe merken. Naast Alexander McQueen hebben ook merken als Valentino, Isabel Marant, Off-White, Jimmy Choo, Chloé en Gucci recent hun winkels geopend in Roermond.

Tess V breidt uit: Vierde winkel in Groningen en ambitieuze plannen voor de toekomst

Tess V, het modemerk van Tess Verwoert, opent binnenkort een vierde winkel in Groningen zo meldt het modemerk op LinkedIn. Eerder werden al vestigingen geopend in Nijmegen, Utrecht en Breda. Wat begon als een kleine webshop in 2012, groeide uit tot een miljoenenbedrijf met een sterke focus op studentensteden. Ondanks economische uitdagingen blijft Tess V optimistisch blijkt uit een interview van FashionUnited eerder dit jaar; met een omzetdoel van 10 miljoen euro voor 2024. Innovaties zoals een eigen planner en verdere uitbreidingen, waaronder mogelijke winkels in Den Bosch, Maastricht en een pop-upstore in het buitenland, staan op de planning. Geïnteresseerden kunnen solliciteren voor de nieuwe winkel in Groningen via de website van Tess V.

V.FRAAS breidt portfolio uit met partnership ShedRain

V. FRAAS, een toonaangevend bedrijf in textiele accessoires, breidt zijn productportfolio verder uit door een nieuw distributiepartnerschap met ShedRain aan te gaan. ShedRain, een gerenommeerde Amerikaanse leverancier van paraplu’s, ziet dit als een strategische kans om de Europese markt te betreden. De samenwerking begint met een testfase voor het komende seizoen, waarbij de POS-concepten van ShedRain worden gepresenteerd tijdens de Düsseldorf Fashion Days en in de showroom van V. FRAAS in Helmbrechts. Beide bedrijven hopen hiermee hun expertise te combineren en toegevoegde waarde te bieden voor de handel. Andreas Schmidt, eigenaar van V. FRAAS, beschouwt dit partnerschap als een belangrijke stap om het productaanbod van V. FRAAS te diversifiëren en te versterken. Jeff Blauer, eigenaar en CEO van ShedRain, benadrukt dat de samenwerking hen in staat stelt om hun bereik uit te breiden en hun positie in de Europese markt te consolideren. De samenwerking verenigt de kennis van V. FRAAS in textiele accessoires met de expertise van ShedRain in de paraplusector, wat aanzienlijke voordelen biedt voor klanten van beide bedrijven.

Scotch & Soda: Groep Alain Broekaert neemt 9 Belgische winkels over

Ondanks een recent faillissement blijft Scotch & Soda actief in België. Groep Alain Broekaert (GAB) heeft aangekondigd negen Belgische winkels van het modemerk over te nemen. De overname betreft uitsluitend de vestigingen in Vlaanderen, waaronder die in Antwerpen, Brugge en Gent. GAB heeft aangegeven dat de winkels na de zomer weer open zullen zijn voor klanten. De failliete winkels in Brussel en Wallonië blijven echter gesloten en vallen niet onder de overname. Eerder dit jaar wist GAB al de Franse activiteiten van Scotch & Soda veilig te stellen. Bluestar Alliance verwierf toen de merkrechten, terwijl GAB 26 winkels, 69 shop-in-shops, 10 shopcorners en 4 franchisewinkels in Frankrijk overnam. Naast de uitbreiding van Scotch & Soda in België heeft GAB recentelijk ook de licentie voor Clarks in de Benelux verworven. Deze acquisitie geeft aan dat, ondanks financiële problemen, Clarks mogelijk weer terugkeert naar de Nederlandse winkelstraten. Met deze strategische overnames versterkt GAB zijn positie in de mode-industrie, zowel in België als in Frankrijk, en biedt het nieuwe kansen voor de heropening en groei van deze merken.