TOP

Nieuwsoverzicht: Boss X Aston Martin, Kurt Geiger viert groei met nieuwe campagne in samenwerking met actrice, Protest Sportswear breidt uit naar Noord-Amerika met Momentum

In het nieuwsoverzicht van vandaag updaten we je over het belangrijkste fashion nieuws binnen de modebranche.

Beeld: BOSS

BOSS en Aston Martin Lanceren Exclusieve Capsulecollectie bij De Bijenkorf

Vanaf 26 augustus presenteert BOSS een speciale capsulecollectie in samenwerking met Aston Martin bij De Bijenkorf. De collectie die luxe mode combineert met de hoogwaardige materialen van Aston Martin, is te bewonderen in Amsterdam en Den Haag tot 29 september en in Rotterdam vanaf 30 september voor drie weken. De pop-up in Amsterdam toont een indrukwekkende replica van een Aston Martin Aramco Formula One® Team-auto, terwijl bezoekers in Amsterdam en Rotterdam kunnen deelnemen aan een gesimuleerde race-ervaring. De collectie is verkrijgbaar via boss.com, in winkels en bij geselecteerde partners, met prijzen variërend van €199,95 voor een t-shirt tot €1400 voor een leren jas.

Kurt Geiger viert uitzonderlijke groei met nieuwe campagne met Emily Ratajkowski

Kurt Geiger lanceert met trots een nieuwe campagne, waarin supermodel en actrice Emily Ratajkowski de hoofdrol speelt. Deze campagne markeert de introductie van de Chelsea-collectie, geïnspireerd door de iconische Londense wijk waar de modescene in de jaren zestig tot bloei kwam. De lancering volgt op een indrukwekkend jaar voor het Britse modehuis, dat een omzetgroei van 34% rapporteerde, met een stijging tot meer dan €47,5 miljoen. In het fiscale jaar tot februari 2024 steeg de totale omzet van Kurt Geiger met 10%, wat resulteerde in een recordomzet van €427 miljoen. Deze groei werd vooral gedreven door de toenemende wereldwijde vraag naar de ‘betaalbare luxe’ handtassen van het merk, die inmiddels de bestverkochte producten van Kurt Geiger zijn.

Het in 1963 in Londen opgerichte modebedrijf heeft ook een sterke expansie doorgemaakt in Noord-Amerika, waar de Verenigde Staten nu de grootste markt is geworden. Sinds 2018 is de bruto-omzet in deze regio maar liefst vertienvoudigd, van €3 miljoen naar €300 miljoen. De omzet in Amerika steeg de afgelopen vijf maanden alleen al met 104%, wat Kurt Geiger ertoe aanzet zijn winkelnetwerk in de VS verder uit te breiden. De nieuwe FW24-campagne met Emily Ratajkowski symboliseert de voortdurende evolutie van Kurt Geiger, dat met de Chelsea-collectie een nieuwe klassieker introduceert voor zijn snel groeiende klantenkring.

Protest Sportswear breidt uit naar Noord-Amerika met Momentum

Protest Sportswear heeft een distributieovereenkomst getekend met het Canadese Momentum Distribution. Als toonaangevende distributeur zal Momentum Distribution bijdragen aan de uitbreiding van de aanwezigheid van Protest in Canada en de Verenigde Staten, waardoor consumenten eenvoudiger toegang krijgen tot de veelzijdige, aantrekkelijke en betaalbare sportswear-collecties.

Protest Sportswear werd meer dan 30 jaar geleden opgericht door een groep Nederlandse snowboarders en is inmiddels uitgegroeid tot een internationaal sport- en lifestylemerk met een sterke positie in Europa. Protest is al online beschikbaar in Noord-Amerika en werkt sinds dit jaar samen met de eerste retailers in deze regio. Dankzij de samenwerking met Momentum Distribution zal het retailnetwerk verder worden uitgebreid om de

aanwezigheid in Noord-Amerika te vergroten. Met meer dan 25 jaar ervaring heeft Momentum Distribution bewezen merken succesvol te introduceren en te laten groeien in de Canadese en Amerikaanse markten. Ze hebben bijgedragen aan het succes van merken zoals Vans, Arena en Descente. “We zijn enthousiast over deze samenwerking met Momentum Distribution,” zegt Wesley van Wijnbergen, Managing Director van Protest Sportswear. “Onze organisaties delen dezelfde waarden, waardoor dit partnerschap goed past. Dankzij de sterke focus en het uitgebreide retailnetwerk van Momentum zijn we ervan overtuigd dat we onze missie – To help everyone ride more – bij een breder publiek onder de aandacht kunnen brengen.”