TOP

Nieuwsoverzicht: DANTE6 opent derde brandstore in Den Bosch, Selected opent winkels in België, Fred de la Bretonière signeert in Schoenenkwartier

In het nieuwsoverzicht updaten we je over het belangrijkste fashion nieuws binnen de modebranche.

Beeld: DANTE6

DANTE6 opent derde brandstore in Den Bosch

De nieuwe winkel, gevestigd in een karakteristiek pand uit de 16e eeuw, biedt een exclusieve shoppingervaring waarin stijl, luxe en community samenkomen. Na een uitgebreide zoektocht bleek de Fonteinstraat de perfecte locatie. CEO Angelique licht toe: “De combinatie van hoogwaardige delicatessenwinkels, inspirerende boetieks en sfeervolle horeca sluit perfect aan bij de uitstraling van DANTE6.” Momenteel wordt het pand volledig verbouwd om de kenmerkende DANTE6 shopping experience tot leven te brengen. Founder & Creative Director Evelyne haalde inspiratie uit wereldsteden als New York, Kopenhagen en Parijs om een vernieuwend winkelconcept te creëren: “Harmonie door contrast vormt de basis. Organische, vrouwelijke vormen en serene kleuren worden gecombineerd met opvallende designobjecten en contrasterende materialen.” DANTE6 ziet haar brandstores niet alleen als verkooppunten, maar als plekken om direct in contact te staan met haar community. “Onze winkels in Amsterdam, Rotterdam en straks Den Bosch zijn plekken waar vrouwen samenkomen, ervaringen delen en elkaar inspireren,” aldus Evelyne. In-store events en exclusieve belevingen versterken deze connectie. De uitbreiding past binnen de omnichannel-groeistrategie van DANTE6. “Met onze 150 retailers in Nederland zorgen we voor maximale zichtbaarheid. De nieuwe brandstore wordt ons ankerpunt in het zuiden om ook daar onze community te laten groeien,” zegt Angelique. De officiële opening staat gepland voor het voorjaar van 2025.

Het Deense Selected opent eerste winkels in België

Het Deense modemerk Selected, onderdeel van Bestseller, zet zijn eerste stappen in de Belgische retailmarkt met de opening van twee brandstores. In april 2025 openen de vestigingen in Antwerpen en Brugge, waarmee het merk zijn aanwezigheid in België verder versterkt. Bestseller, moederbedrijf van onder andere Jack & Jones, Vero Moda en Only, ziet België als een strategische groeimarkt. De fysieke winkels bieden klanten een directe beleving van de tijdloze en stijlvolle collecties van Selected. Deze expansie sluit aan bij de bredere strategie van Bestseller, die de distributie in de regio optimaliseert. Met de bouw van een nieuw distributiecentrum in Lelystad van maar liefst 155.000 vierkante meter, wordt de bevoorrading van winkels in Nederland en België efficiënter georganiseerd. Selected heeft momenteel twee brandstores in Nederland (Mall of the Netherlands en Vier Meren in Hoofddorp) en een outlet in Amsterdam The Style Outlets.

Exclusieve signeersessie met Fred de la Bretonière in het Schoenenkwartier

Op zaterdag 22 februari is ontwerper Fred de la Bretonière in het Schoenenkwartier in Waalwijk voor een signeersessie van zijn boek Soul for every Sole. Bezoekers krijgen de kans om hem persoonlijk te ontmoeten en een gesigneerd exemplaar te bemachtigen. Het boek, geschreven door Bianca Bartels en uitgegeven door Uitgeverij Waanders, biedt een inkijkje in zijn carrière en designfilosofie. Op deze dag is het boek verkrijgbaar voor de speciale prijs van 29,95 euro in plaats van 39,95 euro, inclusief een persoonlijke boodschap. De signeersessie vindt plaats in het kader van de tentoonstelling Typisch Fred, die tot en met 21 april te zien is. Deze expositie viert zijn loopbaan en invloed op de schoenen- en modewereld.