TOP

Nieuwsoverzicht: deze retailers zijn genomineerd voor de ‘ABN AMRO Retailer of the Year the Netherlands en Düsseldorf Fashion Days

In het nieuwsoverzicht van vandaag updaten we je over het belangrijkste fashion nieuws binnen de modebranche.

Beeld: ABN AMRO

Deze retailers zijn genomineerd voor de ‘ABN AMRO Retailer of the Year the Netherlands’ verkiezingen, editie 2024-2025!

De genomineerden voor de categorieprijzen van de ‘ABN AMRO Beste Winkelketen van Nederland’ en de ‘ABN AMRO Webshop Award the Netherlands’ editie 2024-2025 zijn bekend. Tijdens de stemperiode hebben consumenten ruim 230.000 beoordelingen gegeven over meer dan 500 retailers. En niet zonder resultaat: maar liefst 120 retailers maken kans op één van de categorieprijzen. Ten opzichte van vorig jaar zijn er weer een aantal nieuwkomers tussen de genomineerden te vinden, waaronder Plein.nl, Cloudpillo, Flying Tiger, Triumph, Livera en Norah.

Genomineerden Beste Winkelketen van Nederland 2024 – 2025

Damesmode

MS Mode

Norah

Primark

Herenmode

Jac Hensen

OFM.

Van Dal Mannenmode

WE Fashion

Mode accessoires

Lucardi

My Jewellery

Primark

Siebel Juweliers

vanHaren

Ondermode

Hunkemöller

Livera

Triumph

Zeeman

Schoenen

Nelson Schoenen

Omoda

Schuurman Schoenen

vanHaren

Ziengs

Genomineerden Webshop Awards the Netherlands 2024 – 2025

Damesmode

Je m’appelle

MS Mode

Norah

Herenmode

Van Dal Mannenmode

Zalando

Ondermode

Hunkemöller

Triumph

Zeeman

Schoenen

Omoda

Schuurman Schoenen

vanHaren

Mode accessoires

bonprix

Lucardi

My Jewellery

vanHaren

Düsseldorf Fashion Days: focus op Duurzaamheid met Circular Circuit

Tijdens de Düsseldorf Fashion Days, terwijl in 600 showrooms handel plaatsvond, kwamen 30 Nederlandse en Duitse ondernemers samen op Neonyt om te discussiëren over de Green New Deal en uitgebreide producentenverantwoordelijkheid (EPR). Deze richtlijn, al van kracht in Nederland sinds juli 2023 en in Duitsland vanaf januari 2025, verplicht kledingbedrijven tot repareerbaarheid, recycling en terugname van producten.

Het Circular Circuit-initiatief, georganiseerd door Fabriek Fris en Green Product Awards, onderzoekt hoe mode circulair kan worden. Een drie maanden durend onderzoek met 200 interviews benadrukte de noodzaak van kennisuitwisseling, samenwerking en de ontwikkeling van nieuwe businessmodellen. De eerste bijeenkomst vond plaats tijdens Neonyt Düsseldorf van 26-28 juli.

“Veel merken zijn nog onvoorbereid op deze regelgeving, vooral wat betreft toekomstige coördinatie met andere sectoren,” aldus Rosan van Boven en Nils Bader. Het evenement legde de basis voor sectoroverschrijdende samenwerking en kennisuitwisseling om de mode-industrie duurzamer te maken.