TOP

Nieuwsoverzicht: Eerste JACK & JONES & JJXX Multi-brand Store op Oxford Street, Een derde van de Nederlanders vindt duurzaamheid belangrijker dan snelheid bij thuisbezorging en Zalando boekt flinke winst

In het nieuwsoverzicht van vandaag updaten we je over het belangrijkste fashion nieuws binnen de modebranche.

Beeld: Jack & Jones

Eerste JACK & JONES & JJXX Multi-brand Store op Oxford Street

JACK & JONES, het bekende Deense jeansmerk met meer dan 30 jaar geschiedenis, introduceert nu JJXX, de meisjeslijn die de herencollectie naadloos aanvult. JACK & JONES heeft wereldwijd meer dan 1.000 winkels (exclusief Aziatische markten), terwijl JJXX momenteel alleen via e-commerce en groothandelskanalen beschikbaar is. Nu worden de twee merken samengebracht onder één dak op een strategische locatie in hartje Londen, Oxford Street. De nieuwe winkel heeft een oppervlakte van 1.300 vierkante meter, verdeeld over drie verdiepingen. De feestelijke opening van deze multi-brand store vindt plaats op 14 november 2024, met een reeks aan evenementen. Retail Director Ole Bech zegt: “Ik ben enorm trots en enthousiast over dit project. De opening van onze eerste multi-brand store met JACK & JONES en JJXX op Oxford Street, Londen, is een belangrijke mijlpaal voor ons. Het zal de eerste van vele toekomstige winkels zijn. We hebben hard gewerkt om een ruimte te creëren die niet alleen aan de verwachtingen van onze klanten voldoet, maar deze hopelijk ook overtreft. We kunnen niet wachten om iedereen te verwelkomen.”

Een derde van de Nederlanders vindt duurzaamheid belangrijker dan snelheid bij thuisbezorging

Uit onderzoek van Descartes Systems Group blijkt dat Nederlandse consumenten steeds meer waarde hechten aan duurzame bezorgopties. Van de ondervraagden kiest 32% voor bezorging met minimale milieubelasting, terwijl 30% snelheid belangrijker vindt. Desondanks vindt 63% het belangrijk dat retailers een milieuvriendelijke bezorgoptie aanbieden. CO2-neutrale bezorgservices zijn het populairst, met 53% van de consumenten die hierin geïnteresseerd is. Daarnaast geeft 48% aan interesse te hebben in het samenvoegen van bestellingen tot één levering per week, en dezelfde groep staat open voor advies over de milieuvriendelijkste bezorgoptie. Opvallend is dat 58% zijn pakketje liever ophaalt bij een pakketautomaat, terwijl 28% voor thuisbezorging kiest en 14% het ophaalt in een winkel. Bijna een derde (31%) van de respondenten houdt bij aankoopbeslissingen rekening met de milieu-impact van producten of bedrijven. Alle respondenten geven aan bereid te zijn hun ecologische voetafdruk te verkleinen.

Zalando boekt flinke winst 

Zalando heeft in het afgelopen kwartaal een winst van 93 miljoen euro geboekt, een flinke stijging ten opzichte van de 23 miljoen euro winst in het derde kwartaal van vorig jaar. De omzet nam met 5 procent toe tot 2,4 miljard euro. “De consumentenvraag is in het derde kwartaal in de hele sector gegroeid, met een sterke start van het herfst/winterseizoen, vergeleken met de trage start van vorig jaar,” legt Robert Gentz, co-ceo van Zalando, uit. Dankzij de positieve resultaten heeft het van oorsprong Duitse modeplatform de winstverwachting voor dit jaar verhoogd. De aangepaste ebit voor het volledige jaar 2024 wordt nu geschat tussen 440 en 480 miljoen euro, terwijl de eerdere verwachting tussen 380 en 450 miljoen euro lag. Daarnaast maakte het bedrijf bekend dat het aantal actieve klanten blijft toenemen.